استقلال و پرسپولیس در شرایطی متفاوت بازی قبل دربی خود را برگزار می‌کنند

اوسمار در آرامش، جواد در استرس

پرسپولیس یک بار دیگر فرصت «صدرنشینی موقت» دارد

جنگ با متوسط‌ها

پرسپولیس از امروز تا دوشنبه به مدت ۴۸ ساعت می‌تواند یک رویا داشته باشد، یعنی این‌که روز دوشنبه استقلال مقابل فولاد نتیجه نگیرد تا کلمه «موقت» از جلوی صدرنشینی این تیم برداشته شود. البته این به شرطی است که خود سرخ‌ها امروز مقابل هوادار نتیجه لازم را بگیرند.
کد خبر: ۱۴۵۶۱۲۷
نویسنده هیلدا حسینی‌‌خواه - گروه ورزش
 
اوسمار و شاگردانش هفته گذشته در ده دقیقه پایانی دیدار استقلال و ذوب‌آهن بی‌صبرانه منتظر سوت پایان بازی بودند تا مساوی در این دیدار باعث شود آنها از صدرنشینی موقت رها شوند اما چنین نشد و آبی‌ها با گل دقایق آخر بلانکو به سرعت بالای جدول را پس گرفتند. حالا پرسپولیس امروز مصاف مهم با هوادار را در پیش دارد، مسابقه‌ای که یکی از چهار خان باقی مانده پرسپولیس در لیگ  بیست و سوم است.

پرسپولیس مقابل تیم نباز
درباره مصاف تیم رتبه دوم ۵۶ امتیازی جدول مقابل تیم یازدهم ۲۹ امتیازی اصولا چه پیش‌بینی و انتظار فنی می‌توان داشت؟ شاگردان اوسمار باید مقابل شاگردان مسعود شجاعی استرس داشته باشند؟ این‌که هیچ حریفی را نباید دست‌کم گرفت درست است. اما پرسپولیسی که برای قهرمانی می‌جنگد قطعا نباید از هوادار بترسد. حتی اگر این تیم دو استقلالی سابق را در ترکیب داشته باشد و حتی اگر مسعود شجاعی دنیا دنیا انگیزه برای تقابل با پرسپولیس در خود ببیند.
 البته این مربی ۳۹ ساله می‌خواهد به بهترین شکل ممکن خودش را در فوتبال ایران ثابت کند و نشان دهد چیزهای خیلی بیشتری از این فوتبال می‌خواهد. با این‌که هوادار در هفته‌های اخیر نشان داده تیم ببازی نیست اما واقعیت همین است، آنها حریفی متوسط برای پرسپولیس به شمار می‌روند.

برد ۱۰۰ میلیونی
کاملا مشخص است که دو تیم شرایط کاملا متفاوتی نسبت به هم در جدول رده‌بندی دارند. یکی برای قهرمانی و صدرنشینی تلاش می‌کند و دیگری صرفا برای فاصله گرفتن از رتبه‌های پایین جدول و نزدیک شدن به جایی در میانه‌ها. اما برای پرسپولیس بردن همین تیم متوسط رو به پایین هم اهمیت بسیار زیادی دارد، آن‌قدر زیاد که مدیران پرسپولیس نوید داده‌اند اگر نتیجه پیروزی رقم بخورد آنگاه پاداشی معادل ۱۰۰ میلیون تومان در انتظار سرخ‌ها خواهد بود. البته این پاداش عجیب نیست. سرخ‌ها به تازگی وارد کنسرسیوم بانکی شده‌اند و دیگر مشکلی بابت پاداش و سایر موارد مالی نخواهند داشت. اما هوادار تقریبا دست خالی است. در این تیم از پاداش ۱۰۰ میلیونی خبری نیست. اما انگیزه‌های این تیم چه با ۱۰۰ میلیون و چه بدون ۱۰۰ میلیون بسیار زیاد است.
 
حال خوب هوادار
هوادار در پنج بازی اخیر خود نه تنها نباخته که بردهای خوبی هم به دست آورده است. این تیم هفته گذشته با ملوان مساوی کرد اما مقابل صنعت نفت آبادان و گل‌گهر سیرجان پیروز شده و با تیم‌های پیکان و فولاد مساوی کرده بود.  شاگردان مسعود شجاعی یک برد هم مقابل مس سونگون در جام حذفی داشتند. این نتایج یک روند مناسب برای یک تیم متوسط است. حالا متوسط‌ها می‌خواهند این روند خوب را این بار مقابل سرخ‌ها ادامه بدهند. البته برای دیدار مهم امروز چالش‌هایی هم دارند از جمله این‌که هافبک این تیم یعنی محمد میری مصدوم است. یونس شاکری و محمد دیندار هم احتمالا به این دیدار نمی‌رسند. برای پرسپولیس هم سروش رفیعی به دلیل اخراج در دیدار مقابل نساجی نمی‌تواند بازی کند.
 
بازی پرسپولیس با هوادار بدون تماشاگر
در حالی که باشگاه پرسپولیس خواستار تغییر محل بازی با هوادار و حضور تماشاگران در استادیوم دستگردی شده بود، این بازی در نهایت در استادیوم تیم هوادار برگزار می‌شود. با اعلام مدیر رسانه پرسپولیس و بر اساس جلسه هماهنگی پیش از بازی، این دیدار در استادیوم دستگردی برگزار خواهد شد و همچنین بدون تماشاگر خواهد بود. باشگاه پرسپولیس در نامه رسمی اعلام کرده هر تصمیمی که برای بازی این تیم با هوادار گرفته می‌شود، باید برای دیدار استقلال - پیکان نیز همان تصمیم گرفته شود.

تمرکز، تمرکز و فقط تمرکز
ابراهیم اسدی -  پیشکسوت پرسپولیس: تیم پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ‌برتر هیچ چیزی کم ندارد جز تمرکز. این تیم هم بازیکن خوب در اختیار دارد و هم انسجام لازم در این تیم به خوبی دیده می‌شود. بهترین بازیکنان لیگ‌برتر در پرسپولیس به میدان می‌روند اما یکی از مشکلات پرسپولیس را تمرکز می‌دانم که می‌تواند گاهی اوقات چالش‌برانگیز باشد. از بین رفتن تمرکز نزد بازیکنان تیم می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد اما وقتی که مشکلی بابت آن وجود نداشته باشد آنگاه دیگر هیچ مانعی دیگری برای نتیجه‌‌گیری وجود ندارد. من روی این مورد بسیار تاکید می‌کنم؛ تمرکز، تمرکز و فقط تمرکز. تمام چیزی که پرسپولیس برای قهرمانی می‌خواهد همین است. درباره اهمیت دیدار با هوادار هم باید بگویم اصلا مساوی و باخت نباید  در کار باشد.

پرسپولیس هر مسابقه‌ای که در پیش دارد، چه سخت باشد و چه آسان، باید همه را ببرد. از دست دادن حتی یک امتیاز هم تمام رویاها و تلاش‌ها را بر باد می‌دهد. از آن سو استقلال هم بسیار خوب نتیجه می‌گیرد و فقط باید منتظر لغزش این تیم باقی بمانیم. خارجی‌های پرسپولیس بسیار خوب کار می‌کنند و به بهترین شکل ممکن در اختیار تیم هستند. برخی از بازیکنان تیم هم گاهی اوقات به شکل واضحی دچار افت می‌شوند اما در مجموع مشکلی نیست. ما باید سرمان به کار خودمان باشد، بهترین نتایج را بگیریم و بدون توجه زیاد به نتایج استقلال منتظر لغزش آنها باشیم. اوسمار بعد از رفتن یحیی تیم را به خوبی کنترل کرد. به او تبریک می‌گویم که این تیم را سرپا نگه داشت. جدایی گل‌محمدی می‌توانست کمر تیم را بشکند و کیلومترها از کورس قهرمانی دور کند و به رتبه‌های چهارم و پنجم بفرستد اما اوسمار اجازه چنین کاری نداد. او ثابت کرد که نسبت به آنچه که در تیم می‌گذرد آگاهی کامل‌دارد.

 یک قهرمانی در لیگ‌برتر بهترین پاداش برای مدیریت خوب او است و واقعا لیاقتش را دارد. امیدوارم امروز هم هوادار را ببریم. هوادار تیم خطرناکی است و خیلی خوب نتیجه می‌گیرد اما برای پرسپولیسی که قهرمانی را می‌خواهد هیچ یک از این موارد مهم نیست و فقط سه امتیاز مهم است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها