در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها اتراق نکنید

اداره کل هواشناسی استان اردبیل ضن اعلام هشدار زرد شماره پنج به شهروندان توصیه کرد از اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.
کد خبر: ۱۴۵۶۱۷۰

به گزارش جام جم آنلاین،و بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اردبیل از صبح روز یکشنبه( فردا) تا ظهر چهارشنبه(۲۶ اردیبهشت) سامانه بارشی و جریانات جنوبی در سطح استان فعال خواهد بود.
تمامی مناطق استان تحت تاثیر فعالیت این سامانه خواهد بود در عین حال طی مدت فعالیت این سامانه روز یکشنبه ساکنین مناطق مرکزی استان شاهد وزش باد تند تا شدید خواهند بود.
بر اساس این گزارش روز سه شنبه دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت و در این مدت بارش باران (گاهی به صورت رگبار باران توام با رعدوبرق) و رخداد تگرگ بویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها محتمل است.
اداره کل هواشناسی استان اردبیل احتمال آسیب به بعضی از تجهیزات شهری و برون شهری، سازه‌های موقتی، گلخانه‌ها و نهال‌ها، احتمال ریزش سنگ به سطح جاده در گردنه‌ها، لغزندگی سطح جاده، اصابت صاعقه و احتمال اختلال موقتی در عملیات‌های پروازی در فرودگاه‌های استان را از جمله مخاطرات فعالیت این سامان در سطح استان اعلام کرده است.
احتیاط در انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز، تقویت یا محافظت از سازه‌های موقت و آسیب پذیر در برابر باد، اطلاع رسانی به عشایر جهت اتخاذ انجام تمهیدات لازم در مسیر کوچ توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی و اجتناب از صعود به ارتفاعات (بویژه در کوه سبلان) از توصیه های این اداره کل به شهروندان است.
بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، سرعت وزش باد طی فردا (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت) تند تا شدید بوده و در بعضی ساعات به صورت لحظه ای بین ۷۵ تا ۸۵ کیلومتربرساعت هم انتظار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها