با شکست سپاهان و توقف پرسپولیس

قهرمانی نیم‌فصل به استقلال رسید

دوباره دعوای قدیمی در لیگ‌ برتر

توهم سرخابی

در هفته‌های پایانی لیگ‌برتر دوباره شاهد اوج گیری اختلافات بین سرخابی‌ها هستیم. البته این اختلافات نسبت به دو سه سال گذشته کمتر شده است، چراکه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌ای باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان را تهدید کردند اگر بخواهند بیانیه یا مصاحبه‌ای تحریک‌آمیز انجام دهند، جریمه خواهند شد.
کد خبر: ۱۴۵۶۲۶۰
 
نمونه واضح آن جریمه ۲ میلیارد تومانی عبدا... ویسی، سرمربی فولاد بود که این باشگاه اگر ناچار باشد، باید تا قبل از بازی فردا برابر استقلال این جریمه را بپردازد.  وزارت ورزش از میانه‌های فصل جاری به دو باشگاه اعلام کرد وارد حواشی نشوند و دستور داد هر کدام فقط یک سخنگو انتخاب کنند تا اگر موردی بود، درباره آن توضیح دهند. ظاهرا دستورات و فشارها کارساز بوده چراکه در قیاس با چند فصل گذشته، حواشی کمتری بین دو باشگاه به وجود آمده است. البته مواردی هم اتفاق افتاده. به طور مثال درویش مدیرعامل پرسپولیس حمله تندی به مهدی هاشمی‌نسبت داشت و علنا گفت مشکل او با قرص و دارو حل نمی‌شود.

او به تلاش استقلال برای تغییر میزبانی بازی پایانی برابر پیکان اشاره کرد و گفت بازی آنها نخ نماست. از سوی دیگر حسین بادامکی معاون ورزشی پرسپولیس هم به داوری دیدار استقلال و ذوب‌آهن شبهه وارد کرد و گفت روزبه چشمی باید از زمین بازی اخراج می‌شد.  گویا دیروز باشگاه استقلال به صورت رسمی از این دو مسئول شکایت کرد و خواهان برخورد با درویش و بادامکی شد. امسال بحث شکایت و شکایت‌کشی بسیار جدی شده است. یکی از مسئولان کمیته انضباطی در این باره به جام جم می‌گوید: «البته استقلالی‌ها بیشتر در رسانه‌ها شکایت کردند تا کمیته انضباطی. یعنی اعلام می‌کردند شکایت می‌کنند ولی چیزی برای ما نمی‌آمد. در مقابل پرسپولیس حدود ۱۲،۱۳ شکایت از استقلال داشت ولی خدا را شکر تنش‌ها نسبت به سال‌های قبل کمتر بوده است.»

دعوا، بیرون گود!

در بیرون از فضای دو باشگاه، این پیشکسوتان هستند که رودرروی هم ایستاده‌اند. حمید درخشان سرمربی سابق سرخ‌ها گفت: «داوری بازی استقلال و ذوب‌آهن موارد عجیبی داشت که هر بیننده‌ای را به شک و شبهه می‌انداخت. انگار که می‌خواهند به هر شکل ممکن تیم استقلال قهرمان شود.» او ادامه داد: «نمونه این ادعای من هم اخراج نکردن روزبه چشمی بازیکن استقلال در بازی مقابل ذوب‌آهن بود که در حالی که داور می‌توانست سه بار روزبه را اخراج کند از این امر امتناع کرد. و بعد هم بازیکن استقلال داور را بغل می‌کند در حالی که بازیکن اصلا حق ندارد داور را لمس کرده و تازه به او لبخند هم بزند.»

اظهارات درخشان و همین طور بادامکی، واکنش پرویز مظلومی سرمربی سابق استقلال را در پی داشت. او هم به داوری‌های پرسپولیس ایراد گرفت: «ما که در بحث داوری هیچ شبهه‌ای نداریم اما من یقین دارم که پرسپولیس از اشتباهات سهوی داوران تا اینجای کار ۱۴ امتیاز کسب کرده است. شما اشتباهاتی که به نفع پرسپولیس شده را با مواردی که آقایان مدعی‌اند استقلال از کنار آنها سود برده کنار هم بگذارید و مقایسه کنید تا جواب بگیرید. گل آفساید به ذوب‌آهن و مس رفسنجان، مردود اعلام شدن گل درست گل‌گهر سیرجان در ورزشگاه آزادی و.... اینها فقط بخشی از اشتباهات سهوی است که در این فصل کمک شایان توجهی به پرسپولیس کرده است ولی در نقطه مقابل وضعیت استقلال را ببینید، چند پنالتی به نفع استقلال باید گرفته می‌شد‌؟ در جام حذفی گل دوم مس رفسنجان کاملا مردود بود و اگر آن گل را نمی‌خوردیم بعید نبود می‌توانستیم کار را به تساوی بکشانیم و در جام باقی بمانیم. در بازی مقابل مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان هم داوری‌ها به ضرر استقلال بود اما همچنان قاطعانه می‌گویم این اشتباهات سهوی بوده و تعمدی در کار نیست.» او اضافه کرد: «دوستان پرسپولیسی هم به جای این‌که توپ را به زمین استقلال بیندازند و مدعی شبهه در داوری شوند، کلاه‌شان را قاضی کنند و ببینند در همین فصل چند امتیاز بابت اشتباهات غیر عمدی داورها به حساب پرسپولیس واریز شده است؟ من اصلا دنبال بهانه نیستم چون استقلال به بهانه احتیاجی ندارد و با وجود همه مشکلات هم اکنون صدر جدول را در اختیار گرفته است ولی گاهی اوقات باید واقعیات را به مردم گفت تا دوستان در پرسپولیس بیشتر از این فرافکنی نکنند. برخی اتفاقات در فوتبال زیبا و اخلاقی نیست.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها