رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه:

«شهرک فناوری» زمینه تولید انبوه ۲۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور را فراهم می‌کند

 رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به نیاز مبرم دانش بنیان‌های استان به راه‌اندازی شهرک فناوری، گفت: این شهرک زمینه تولید انبوه محصول توسط ۲۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور را در استان فراهم می کند.
کد خبر: ۱۴۵۶۲۹۴

جام جم آنلاین؛مسلم حدیدی در نشست مسئولان سازمان جهاد دانشگاهی با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر شهرک فناوری کرمانشاه، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد شرکت ها و واحدهای فناور و دانش بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری استان به مرحله تولید صنعتی و نیمه صنعتی رسیده‌اند، اما متاسفانه زیرساختی برای تولید انبوه ندارند.

وی تاکید کرد: استان زمانی از ثمرات فعالیت این شرکت ها بهره‌مند می‌شود که بتوانیم زمینه تولید انبوه محصول توسط آنها را فراهم کنیم و در همین راستا برای ایجاد این بستر کار، راه‌اندازی شهرک فناوری را در دستور کار قرار دادیم.

وی از اختصاص زمین ۱۲۰ هکتاری برای راه‌اندازی این پروژه خبر داد و افزود: این زمین که در محدوده چشمه سفید قرار داشته، می‌تواند ۲۰۰ فضای کارگاهی و صنعتی را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و فناور قرار دهد.

حدیدی با اشاره به فازبندی این پروژه گفت: در فاز اول قادر خواهیم بود ۴۰ واحد فناور و دانش بنیان را مستقر کرده و تولید انبوه محصولات آنها را رقم بزنیم.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه کلنگ‌زنی این پروژه مهم زیرساختی را منوط به تامین اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی دانست و افزود: در دور اول سفر رییس جمهور به استان قول تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی را برای این پروژه از رییس جمهور گرفتیم و اگر ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر از طرف استان کمک شود، قادر خواهیم بود این پروژه را امسال کلنگ‌زنی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از کارهای زیرساختی از جمله ایجاد راه و آب و فاضلاب آن انجام شده و با اختصاص این اعتبار کار با سرعت بیشتری پیش رفته و زمینه برای فعالیت و حضور شرکت های دانش بنیان و فناور در شهرک فراهم می‌شود.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: مزیت این پروژه این است که ما فقط زیرساخت‌ها (آب، راه، برق و ...) را فراهم کرده و ساخت کارگاه‌ها، سوله‌ها و... با خود شرکت‌ها است، بنابراین با فعالیت همه شرکت‌ها ظرف مدت کوتاهی این شهرک راه‌اندازی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها