حمایت از ۲۸ واحد صنعتی تولیدی مشکل‌دار در لرستان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

حمایت از ۲۸ واحد صنعتی تولیدی مشکل‌دار در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر؛

برای تحقق شعار سال همه ی دستگاه های اجرایی و قضایی پای کار آمده اند

در سال گذشته در مجموع 11 هزار مورد بازرسی از واحدهای مختلف در استان بوشهر انجام و برای 7800 مورد آن رأی صادر شد.
کد خبر: ۱۴۵۶۷۲۲
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش جام جم-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در نشست با رئیس کل دادگستری استان بوشهر ومدیران کل شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی گفت: در راستای تحقق شعار سال که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در استان و تشکلات کارگری و شرکت تعاونی می توانند نقش اثرگذاری دارند.
وی  با بیان اینکه 354 هزار نفر از جامعه کارگری استان بوشهر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند، اظهار داشت: در استان بوشهر 23 هزار واحد کارگری، 3 هزار و 500 واحد تعاونی و 237 تشکل کارگری فعالیت می‌کنند.
مصدق کشاورزی ادامه داد: همه مدیران دستگاه ها و نهادهای قضایی و نظارتی  پای کار آمده اند تا شعار سال را محقق نمایند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر بیان کرد: برخی از مسائل مربوط حوزه نظارت و بازرسی کار در واحدهای کارگری و بکارگیری و اشتغال 50درصدی جوانان در شرکت های مستقر در  منطقه  ویژه اقتصادی کماکان دچار چالش هستیم. 
کشاورزی با اشاره به حوادث ناشی از کار و مسائل و مشکلات کارگری و تأکید بر ضرورت بازرسی از واحدهای کارگری در کل استان گفت: در سال گذشته در مجموع 11 هزار مورد بازرسی از واحدهای مختلف در استان بوشهر انجام و برای 7800 مورد آن رأی صادر شد.
 وی در ادامه به نبود مکانی برای کارگران روز مزد و فصلی اشاره نمود و بیان کرد: باید بر اساس قانون شهرداری ها و  دستگاههای مربوطه مکانی برای کارگران روزمزد و فصلی شهرهای استان بوشهر تعیین کنند تا  مشکلات کارگران برطرف شود.
کشاورزی اشتغال‌زایی سال قبل در استان بوشهر را 26 هزار و 780 مورد اعلام و تصریح کرد: سهمیه ایجاد اشتغال استان بوشهر در سال گذشته 18 هزار و 331 مورد بود که این میزان به 26 هزار و 780 فرصت شغلی منجر شد.
وی ادامه داد: در سه سال گذشته 16 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان بوشهر صادر شد.
همچنین ایشان بر ایجاد بازارچه عرضه تولیدات مشاغل خانگی تأکید کرد و افزود: بر اساس قانون ساماندهی مشاغل خانگی و قانون بهبود فضای کسب و کار شهرداری‌ها موظف به ایجاد بازارچه و نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی هستند.
رئیس شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان  بوشهر در پایان ضمن گزارشی از وضعیت شعبات رسیدگی و اختلافات کارگری استان و نقش اتاق داوری، اتاق تعاون استان بوشهر در مراجع مربوطه و کاهش مراجعات مردم، کارگران، تعاونگران به محاکم قضایی اثرگذار و موفق دانست و به عملکرد این حوزه پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها