یزد میزبان همایش ملی جوانی جمعیت

یزد- دبیر علمی همایش ملی فرزندآوری، خانواده و جوانی جمعیت گفت: طبق برآوردها اگر اقدام موثری در راستای فرزندآوری و جوانی جمیعت صورت نگیرد تا سال 1410، ایران وارد مرحله بحران جمعیتی می شود.
کد خبر: ۱۴۵۶۸۳۱
نویسنده کاظم صادقپور

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، دکتر محمد حسن لطفی در نشست خبری اظهار داشت: در صورت وقوع این رخداد، پیش بینی می شود،۴۰ سال زمان نیاز داشته باشیم تا از این تله خارج شویم.
وی گفت: اگر بین ۱۴ تا ۲۰ درصد جمعیت یک کشور بالای ۶۵ سال سن داشته باشد، یعنی وارد مرحله سالمندی جمعیت شده و در کشور ما در حال حاضر ۱۱٫۵ درصد جمعیت بالای ۶۵ سال سن دارند و تنها ۶ سال زمان داریم تا مانع بروز پدیده سالمندی جمعیت شویم.
دبیر علمی این همایش ملی خاطر نشان کرد: با توجه به تبلیغات فضای مجازی و تبلیغات مسموم در خصوص بی انگیزه کردن جوانان جهت تشکیل خانواده و فرزندآوری، از زمان اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت،شاخص باروری کلی، تغییر چشمگیری نداشته و اجرای این قانون، نیازمند اقدامات و تصمیم گیری های موثر است.
وی در ادامه از برپایی همایش ملی فرزندآوری، خانواده و جوانی جمعیت خبر داد و گفت:  این همایش روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.
دکتر لطفی افزود: هدف از این همایش، ارتقای آگاهی،تبلیغ و ترویج فرزندآوری و جوانی جمعیت در قالب پنج پنل علمی و تخصصی و براساس چهار بعد سلامت می باشد.
وی ادامه داد: این همایش ملی در پنج محور و پنل سلامت جسم،سلامت روان،سلامت اجتماعی،سلامت معنوی و چالش ها و راهکارهای کاهش سقط جنین با حضور متخصصان و کارشناسان مرتبط استانی و کشوری برگزار می شود.
دکتر لطفی تصریح کرد: تعداد ۱۹۷ اثر در قالب مقاله، کتاب و پوستر در بخش پژوهشی به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد،۱۶۳ اثر قابلیت ارجاع جهت داوری داشته و از مجموع ۱۳۵ اثری که قابلیت امتیاز دهی داشته،تعداد ۷۴ اثر شامل ۵۴ کتاب و پوستر و ۲۰ مقاله جهت سخنرانی پذیرفته شده اند.
وی افزود: همچنین تعداد ۲۱۱ اثر در حوزه ادبی به دبیرخانه همایش ارسال شده که ۲۸ اثر شامل هشت پوستر،۱۰ اثر ادبی، پنج کلیپ، سه موشن گرافی و دو پادکست پذیرفته شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها