مرحله یک‌ چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران

ببینید | مس با تراکتور سراغ طلای حذفی رفت

گل‌گهر، سپاهان، آلومینیوم و مس رفسنجان برای کسب جام می‌جنگند

جام حذفی در تسخیر صنایع و معادن!

چهار بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی عصر روز پنجشنبه انجام شد و حالا چهار تیم صعود کرده به مرحله نیمه نهایی باید بعد از پایان مسابقات این فصل لیگ‌برتر، بازی‌های خود را برگزار کنند.
چهار بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی عصر روز پنجشنبه انجام شد و حالا چهار تیم صعود کرده به مرحله نیمه نهایی باید بعد از پایان مسابقات این فصل لیگ‌برتر، بازی‌های خود را برگزار کنند.
کد خبر: ۱۴۵۷۱۲۴
نویسنده ​​​​​​​حسین خلیلی - گروه ورزش

نکته جالب بعد از برگزاری مرحله یک چهارم این است که چهار تیم صعود کرده به مرحله نیمه نهایی، وابسته به کارخانه‌های صنعتی کشور بوده که این اتفاق در چند سال گذشته در نوع خودش بی‌سابقه است.

با توجه به این‌که هیچ کدام از چهار تیم صعود کرده شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارند، جام حذفی آخرین فرصت پیش‌ روی آنهاست تا بتوانند جواز حضور در مسابقات فصل بعد باشگاه‌های آسیا را به دست آورند.  یکی از پر‌گل‌ترین مسابقات امسال جام حذفی در بازی گل‌گهر و هوادار در شهر سیرجان رقم خورد.

شاگردان اوزونیدیس که هفته‌ها رنگ برد را ندیده بودند، توانستند با نتیجه دور از انتظار ۵ بر صفر تیم مسعود شجاعی را شکست دهند. حالا گل‌گهر برای بازی در مرحله نیمه نهایی باید خود را آماده نبردی سخت کند. از قبل مشخص بود که برنده این بازی در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده بازی ملوان و سپاهان می‌رود. سپاهان عصر پنجشنبه توانست نوار ناکامی‌های اخیر خود مقابل ملوان را پاره کند و با تک گل فرشاد احمد‌زاده به مرحله بعد برود.  دو مسابقه دیگر مرحله یک چهارم، به وقت‌های اضافه کشیده شد. آلومینیوم که در مرحله قبل توانسته بود پرسپولیس را از سر راه بردارد، مقابل تنها تیم لیگ یکی این مرحله یعنی چادرملو قرار گرفت و در دقیقه ۱۱۹ به تک گل این بازی رسید. اما بدون شک، پرحاشیه‌ترین بازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز انجام شد. تراکتور که همچون فصول گذشته در لیگ برتر به جایی نرسیده بود، امید داشت با کنار زدن مس رفسنجان امیدهایش را برای قهرمانی در جام حذفی زنده نگه دارد.  اما مس رفسنجان با محرم نویدکیا فعلا قصد متوقف شدن ندارد. این تیم پس از کنار زدن استقلال، عصر روز پنجشنبه نیز دست به کار بزرگی زد و تراکتور را با تمام ستاره‌هایش حذف کرد. با توجه به این‌که قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی از قبل انجام شده بود، مس رفسنجان در مرحله بعد میزبان آلومینیوم است و گل‌گهر هم در سیرجان از سپاهان پذیرایی می‌کند. 

معمای ورزشگاه فینال 
درحالی که جام حذفی به مرحله نیمه نهایی رسیده، ورزشگاه محل برگزاری بازی فینال هنوز یک معماست. از مدت‌ها قبل اعلام شده بود که ورزشگاه شهر کرمان، میزبان این بازی خواهد بود، البته با شرط و شروط. مسئولان اعلام کرده بودند اگر یکی از تیم‌های این استان به بازی نهایی برسد، آن‌گاه ورزشگاه تغییر می‌کند. بنا بر اعلام آنها، این ورزشگاه در صورتی میزبان فینال خواهد بود که یا دو تیم از کرمان به فینال برسند یا هیچ کدام از فینالیست‌ها متعلق به این استان نباشند. تا اینجا مشخص است که شاید یکی از فینالیست‌ها از استان کرمان باشد. در صورتی که گل‌گهر و مس رقبای خود را شکست دهند، فینال در کرمان و با حضور دو تیم  این استان برگزار می‌شود؛ در غیر این صورت باید منتظر یک شهر و ورزشگاه دیگر برای برگزاری بازی فینال باشیم. 

قهر دوباره زنوزی 
باخت تراکتور به مس رفسنجان و پایان این فصل بدون جام هم چندان بدون حاشیه و جنجال نبود.هواداران تبریزی که چند هفته پیش به شدت نسبت به بازیکنان و مدیریت این تیم انتقاد داشتند، پنجشنبه نیز به شدیدترین شکل ممکن این مساله را بروز دادند. بیشتر انتقادها به سمت محمدرضا زنوزی،مالک این تیم بود.

آنها ازاین مساله عصبانی هستندکه هزینه‌های هنگفت مدیریت تراکتور عملا به هیچ دستاوردی ختم نمی‌شود.بعد ازاین انتقادها، اتفاقی افتاد که دراین چندوقت اخیر تکراری شده است.زنوزی اعلام کرد که در پایان فصل، تراکتور را رها می‌کند و دیگر علاقه‌ای به تیمداری ندارد.دفعات قبل نیز،زنوزی بعد ازبلندشدن صدای اعتراضات چنین تصمیمی را اتخاذ کرده بود،اما بعد از کمی مشاوره و پادرمیانی، بار دیگر به تیم باز می‌گشت. البته شواهد و قرائن نشان می‌دهد این بار مساله کاملا جدی‌ است.روزگذشته مجمع سهامداران باشگاه تراکتورازآمادگی واگذاری سهام این باشگاه خبرداد.

مجمع سهامداران این باشگاه دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده سهامداران باشگاه تراکتور، ظهر جمعه برگزار شد و با توجه به شرایط موجود تصمیم به واگذاری سهام باشگاه براساس قیمت کارشناسی شده گرفته شد. قرمزها در خصوص موعد زمانی واگذاری هم اعلام کردند:طبق اعلام مجمع سهامداران،متقاضیان می‌بایست درخواست‌های خودرا درمدت ۱۵روز به دفتر باشگاه ارائه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها