سیری در حیات طیبه شهید معدن‌نژاد:

کارگر کارخانه فخرِ ایران، فاتح خرمشهر شد

«شهیدخسرو معدن نژاد» از شهدای دوران دفاع مقدس است. او کارگر کارخانه فخر ایران بود که برای دفاع از خاک کشورش در عملیات الی‌بیت المقدس شرکت کرد و در فتح خرمشهر به شهادت رسید.
«شهیدخسرو معدن نژاد» از شهدای دوران دفاع مقدس است. او کارگر کارخانه فخر ایران بود که برای دفاع از خاک کشورش در عملیات الی‌بیت المقدس شرکت کرد و در فتح خرمشهر به شهادت رسید.
کد خبر: ۱۴۵۷۱۵۰

به گزارش جام جم آنلاین البرز؛ شهید خسرو معدن نژاد در شهرک شهیدپرور هیو در سال ۱۳۴۳ در یک خانواده مسلمان، متعهد و زحمتکش فرزندی چشم به جهان گشود که او را «خسرو» نامیدند. پس از دوران کودکی در ۷ سالگی شروع به تحصیل کرد و تا اول راهنمایی به ادامه تحصیل پرداخت. ۱۳ ساله بود که در کارخانجات فخر ایران در قسمت ریسندگی و بافندگی مشغول فعالیت شد.
او هم کار می‌کرد و هم به تحصیلاتش ادامه می‌داد و در بسیج محل نیز یکی از اعضای فعال این ارگان مقدس بود. به دیدار خانواده معظم شهدا می‌رفت. با جوانان این خانواده‌ها بسیار صمیمی بود و با آن‌ها همدردی می‌کرد.
با تمام مشکلات کاری (سه شیفت) در کارخانه، گرفتاری‌های روزمره باز هم از تحصیل علم دست بر نداشت. تا دوم دبیرستان در آموزشگاه شبانه به تحصیلات خود ادامه داد، ولی عدم حضور در جبهه (به علت کمی سن) او را رنج می‌داد. تا اینکه با جلب رضایت والدین که مدت‌ها طول کشید توانست به اهداف و خواسته‌های خود نزدیک شود.
در تاریخ پنجم اسفند ماه ۱۳۶۰، خود را به عرصه نبرد رسانید. در عملیات فتح المبین با تمام توان و رشادت جنگید.
چهارم فروردین ۶۱ به مرخصی آمد. مجددا از طریق سپاه پاسداران آبیک به جبهه‌های جنوب اعزام شد در عملیات بی‌نظیر بیت المقدس شرکت کرد و در تاریخ بیستم اردیبهشت ۱۳۶۱ با پیکر خونین که ۱۷ بهار از عمر پربرکتش نگذشته بود به سوی پروردگار یکتا پرواز کرد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها