مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت:

عملیات اجرایی ناحیه صنعتی اصلاندوز آغاز می‌شود

آغاز اجرای خوشه صنعتی پوشاک و نساجی در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از آغاز اجرای خوشه صنعتی پوشاک و نساجی در استان اردبیل با هدف حمایت از فعالان این حوزه و کمک به تکمیل زنجیره ارزش تولید در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۷۱۹۳

به گزارش جام جم آنلاین،هاشم علایی اظهار کرد: تا به امروز در استان اردبیل، سه خوشه صنعتی پلاستیک، لبنیات و فرش دستبافت، عملیاتی و خاتمه یافته است و خوشه صنعتی پوشاک و نساجی به عنوان چهارمین خوشه‌ای است که فعالیت خود را در این استان آغاز می‌کند.
وی افزود: هدف از اجرای خوشه پوشاک و نساجی، حمایت از فعالان این حوزه و کمک به تکمیل زنجیره ارزش تولید در استان است تا ضمن تقويت ارتباط و شبكه‌سازی اعضای خوشه با یکدیگر، زمینه‌های همكاری هرچه بیشتر تولیدکنندگان فراهم شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: خوشه‌های صنعتی با مشارکت و همکاری سه جانبه دولت، دانشگاه و واحدهای تولیدی شکل می‌گیرند و در افزایش تولید و توان صادراتی، راندمان، تسهیل بازار فروش، خرید مواد اولیه و هم افزایی صنایع با یکدیگر بسیار تأثیر گذارند.
علایی خاطرنشان کرد: خوشه‌های صنعتی نقش محوری و اساسی در راستای سیاست‌های اقتصادی و صنعتی کشورهای توسعه یافته ایفا می‌کنند و راهبری اجرای آن برعهده شرکت شهرک‌های صنعتی است که با برنامه‌های حمایتی مختلف تلاش می‎شود نسبت به توانمند سازی اعضای خوشه استفاده شود.
وی از پرداخت کلیه هزینه‌های عاملین خوشه صنعتی توسط این شرکت خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت از حضور در نمایشگاه‎های داخلی و خارجی، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، حمایت از دانش بنیان شدن، کمک به اخذ گواهینامه‌های داخلی و خارجی و کمک به توسعه بازاریابی از جمله برنامه‌های است که برای حمایت از اعضای خوشه در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: خوشبختانه مزیت‌های بسیار بالایی در صنعت پوشاک و نساجی استان اردبیل وجود دارد که امیدواریم با اجرای این خوشه صنعتی، زمینه‌های تولید، اشتغال، فروش و صادرات این صنعت مهم در استان فراهم و گسترش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها