نگاهی به آنچه برخی اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت گفتند

از تصویب مصوبه‌ای برای تسهیل در صادرات صنایع دستی تا تکذیب یک آلودگی

اخباری نویدبخش اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دیروز هیأت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران، درباره بهره‌‌برداری از خط لوله فرآورده نفتی از تبریز، خوی تا ارومیه به طول ۲۲۲کیلومتر، عملیاتی شدن سه پاراگراف از بیانیه مشترک اسفند ۱۴۰۱ بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تصویب‌بندی به منظور تسهیل صادرات صنایع دستی و البته تکذیب آلودگی‌‌هایی که درباره ارس رسانه‌ای شده بود و پتوپیچ کردن یک زن توسط مأموران فراجا صحبت کردند.
کد خبر: ۱۴۵۶۹۶۱
 
طبق سخنان جواد اوجی در حاشیه جلسه روز گذشته هیأت دولت، خط لوله فرآورده نفتی از تبریز، خوی تا ارومیه به طول ۲۲۲ کیلومتر به منظور انتقال بنزین، نفت گاز و نفت کوره آماده بهره‌‌برداری شده است. 
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی با تشریح نتیجه مذاکراتش با گروسی گفت: علاوه بر مفاد بیانیه مشترک اسفند ۱۴۰۱، حدود نیمی از موارد باقیمانده کشورمان با آژانس حل و فصل شد. دو مکان باقیمانده هم در فرآیند حل و فصل قرار دارد. طبق برنامه توافق‌شده، معاونان دو طرف در حال تعامل و گفت‌وگو هستند. وی با اشاره به سخنان گروسی مبنی بر احتمال شکل‌گیری فضای جدید با ایران گفت: بله منظور ایشان عملیاتی شدن همان سه پاراگرافی است که در بیانیه مشترک اسفند ۱۴۰۱، بین طرفین به امضا رسید.اما شاید خو‌ش‌ترین خبر جلسه این هفته کابینه دولت مربوط به تسهیل صادرات صنایع دستی می‌شود، آن‌طور که عزت‌ا... ضرغامی خبر داده، اعضای هیأت دولت در جلسه دیروز مصوب کردند تا ارز حاصل از بازگشت صادرات صنایع دستی با نظر وزارت میراث فرهنگی، کد صفر دریافت کند‌؛ نه پیمان سپاری ارزی خواهند داشت، نه مجبور می‌شوند ارز  را وارد سامانه نیما کنند. البته این مصوبه یک خط قرمز هم دارد و آن مربوط به صنایع دستی است که مواد اولیه آنها نقره یا مس است. 
علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اما در حاشیه جلسه این هفته هیأت دولت، آلودگی‌های مطرح شده درباره ارس را تکذیب کرد و گفت: آن آلودگی‌هایی که مطرح شده به هیچ عنوان واقعیت ندارد. البته آلودگی‌هایی دارد ولی آن‌‌گونه ضررهایی که مطرح می‌شود را ندارد. 

پتوپیچی نبود پوششی برای برهنگی بود 
سخنان وزیر کشور در حاشیه جلسه این هفته هیأت دولت، شبهات درباره پتوپیچی یک زن توسط مأموران فراجا را روشن کرد. احمد وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره برخورد با مأموران متخلف فراجا و علت اطلاع‌رسانی نکردن در این زمینه و ایجاد شائبه‌هایی در اذهان مردم، با بیان این‌که طبیعی است در هر کاری هر مأموری اگر تخلف کند با او برخورد می‌شود، در عین حال اعلام کرد آنچه که شنیدم در فضای مجازی درباره یک مورد خاص پخش شده و در آن مورد خاص آنچه توسط فراجا انجام شده، این بوده که به خانمی تذکر حجاب داده شده اما در برابر اجرای قانون و رعایت حجاب مقاومت و در واقع خود را برهنه کرده است. طبق اظهارات وحیدی، نیروی انتظامی با پتویی این زن را پوشانده و طبق ضوابط عمل کرده اما آنچه منعکس شده، طور دیگری بوده است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها