نوکیا 6 سال پیش با معرفی موبایل 808PureView با حسگر دوربین 41 مگاپیکسلی سر و صدای بسیاری به پا کرد. به تازگی اطلاعاتی منتشر شده که خبر از کار روی موبایل متفاوت بهره مند از 5 لنز می دهد. شاید این بار هم نوکیا قصد به راه انداختن سر و صدایی دیگر در حوزه دوربین تلفن های هوشمند را داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۱۸
آیا نوکیا قصد ارائه موبایلی با دوربین 5 گانه را دارد؟ + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، این شایعه که از طریق منبعی نزدیک به واحد کسب و کار تحقیق و توسعه شرکت فاکسکان منتشر شده، دوربین OZO را به یاد می اندازد؛ دوربینی که از 8 لنز بهره می برد، البته این بار قرار است دوربین پنج گانه به موبایل های HMD Global، شرکت مالک برند نوکیا بیاید.

همچنین لازم است اشاره کنیم که این کمپانی در حال حاضر برای توسعه موبایل های آتی نوکیا همکاری نزدیکی با فاکسکان دارد. بر اساس اطلاعاتی که منبع یاد شده منتشر کرده در حال حاضر این موبایل بهره مند از 5 لنز ساخته شده و آماده گذراندن مراحل آزمایشی است.

دوربین OZO نوکیا که در مرداد ماه سال 94 معرفی شد، به لطف تعبیه 8 دوربین و 8 میکروفن امکان تولید محتوای 360 درجه ای را فراهم می کرد. بدین ترتیب امکان استفاده از این محتوا برای هدست های واقعیت مجازی فراهم می شد. البته در مهر ماه سال جاری بود که سازنده خبر داد به علت رشد کند بازار واقعیت مجازی، از توسعه و عرضه Ozo منصرف شده است.

این دوربین پنج گانه احتمالاً دیدی دایره ای را ارئه می دهد و از 7 حفره برخوردار خواهد بود؛ 5 حفره برای لنز ها و دو حفره برای جای گیری فلش های LED دوگانه. همچنین برخی سایت ها اشاره به ترکیب این دوربین کرده اند که بر این اساس قرار است از چینش دو دوربین در بالای قاب موبایل به همراه 3 دوربین در پشت بهره ببرد. گفته شده موبایلی که از این دوربین بهره می برد، نسخه 2018 موبایل نوکیا 8 نخواهد بود.

هنوز جزئیاتی در مورد نوع لنزها یا هدف از تولید این دوربین روی موبایل منتشر نشده ولی به نظر می رسد این دوربین بسیار قدرتمند باشد و با تمام نمونه هایی که تا به حال در تلفن های هوشمند دیگر دیده ایم متفاوت باشد. در صورتی که فاکسکان فرایندهای آزمایش این تلفن هوشمند را با موفقیت سپری کند، انتظار می رود تولید این موبایل در اواسط سال 2018 آغاز شود و در اوخر همین سال میلادی نیز معرفی گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها