شرکت اپل به تازگی خبر از طراحی هدست جدیدی داد که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را با یکدیگر ترکیب خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۳۸۰۸۴
تحول در دنیای واقعیت مجازی با عینک جدید اپل +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، عینک‌های واقعیت مجازی آن چنان که شرکت‌های سازنده این عینک‌ها انتظار داشتند نتوانستند بین کاربران جا خوش کنند و به محبوبیت بالایی دست پیدا کنند.

شاید دلیل اصلی این اتفاق قیمت بالای عینک‌های با کیفیت واقعیت مجازی بودند که شرکت‌های سازنده این عینک‌ها هرگز تصمیم به پایین آوردن آن نگرفتند و ترجیح دادند فروش این عینک‌ها در پایین‌ترین حد ممکن باقی بماند.

همزمان با عرضه عینک‌های واقعیت مجازی، عناوین واقعیت افزوده نیز منتشر شدند که کاربران برای اجرای آن‌ها صرفا از دوربین موبایل خود استفاده می‌کردند و کاربران نیازی به خرید عینک یا هر سخت افزار جانبی دیگری را نداشتند از برترین عناوین واقعیت افزوده می‌توان به دو عنوان Minecraft Earth و Pokemon GO اشاره کرد که زمانی دارای محبوبیت بسیار بالایی بودند اما با گذشت زمان این بازی‌ها نیز کنار گذاشته شدند.

اما شرکت اپل به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد دو سرویس واقعیت را با یکدیگر تلفیق کرده و سرویس جدید را عرضه کند.

براساس آنچه که از سوی اپل اعلام شد، قرار است هدست‌ شرکت اپل دو سرویس VR و AR را با یکدیگر تلفیق کرده که علاوه بر اجرای بازی‌ها، در تماشای فیلم و برگزاری جلسات آنلاین نیز استفاده خواهد شد. قرار بود شرکت اپل این هدست‌ها را در سال جاری معرفی کند اما ظاهرا رونمایی از آن به تعویق افتاده است.

طراحی چنین هدستی از سوی اپل یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات در حوزه فناوری خواهد بود و با عرضه این دستگاه باید شاهد انقلابی بسیار بزرگ در دنیای عناوین رایانه‌ای باشیم.

هنوز هیچ تصویری از این هدست از سوی هیچ کدام از شرکت‌ها منتشر نشده است و باید تا زمان معرفی رسمی این شرکت منتظر ماند.

همچنین شرکت اپل اعلام کرده است که قصد ندارد این هدست را تا سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ معرفی یا عرضه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها