ببینید | جایگاه توسعه انرژی ایران در جهان
یکی از معیارهای توسعه بخش انرژی در دنیا برقرسانی است.
یکی از معیارهای توسعه بخش انرژی در دنیا برقرسانی است.
سال ۹۷ بود که دولت دوازدهم اعلام کرد به دلیل صرفهجویی در مصارف ارزی، واردات خودرو ممنوع میشود و این وضعیت تا کنون ادامه داشته است. درطول این سالها بازار دراختیار وانحصار خودروهای داخلی بود.هرچند انتقادات زیادی به کیفیت خودروهای داخلی که ایران را به واردکننده بنزین تبدیل کرده است، وارد شده و اغلب مردم از قیمت و کیفیت این کالا گلایه دارند اما واردات خودرو به صورت گسترده هنوز انجام نشده است.
کشورمان با ناترازی در بخش انرژی مواجه است، البته به نسبت سرانه جمعیت، وضعیت جغرافیایی و تولید ناخالص ملی، شدت مصرف انرژی کشورمان در دنیا رکورددار است؛ به نحوی که درسال۱۴۰۱، بیش ازسه میلیارد بشکه نفتخام در ایران انرژی مصرف شدهاست. رشد سالانه مصرف انرژی درکشور طی یک دهه گذشته بیشتر از رشد تولید انرژی بوده و شاخص شدت انرژی درکشور دوبرابر متوسط دنیا وسه تاچهاربرابرکشورهای توسعهیافته است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی تاکید کرد که هیچ محدودیت جدیدی درباره تخصیص بنزین اعمال نشده است.
نمایشگاه دستاوردهای صنعتی، نفتی و دانشبنیانی کشور با حضور تولیدکنندگان، هفته گذشته به نمایش گذاشته شد. رهبرمعظم انقلاب اسلامی،رئیس جمهور،رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و برخی مسئولان از این نمایشگاه بازدید کردند این نمایشگاه که به نام توانمندیهای تولید داخلی برگزار شده و گپ وگفت با مسئولان تولیدی نشان میدهد که دست ایران در زمینه تولید پر است؛ توانمندیهایی که نشان میدهد اقتصادایران میتواند ازجایی که ایستاده،پیشرفت بیشتری داشته باشد.
این روزها از ناترازی انرژی صحبتهای زیادی به میان میآید و برخی کارشناسان معتقدند که انرژی ارزان باعث شده رشد مصرف داشته باشیم و در صورت گرانشدن وضعیت بهتر خواهد شد.
مدیریت منابع انسانی در هر عرصهای دارای اقتضائات و برجستگیهای خاص خود است. این مسئله در عصر کنونی یک مطلوبیت نیست، بلکه یک ضرورت و الزام محسوب میشود. زمانی که یک مجموعه نتواند ظرفیتهای انسانی خود را به درستی احصاء کند و متعاقبا نتواند مدیریت بهینه منابع انسانی را در دستور کار قرار دهد، قطعا به استراتژیها و اهداف تعین شده دست پیدا نخواهد کرد.
گرانی خودرو در هفتههای اخیر را میتوان از زوایای مختلف بررسی کرد اما قطعا یکی ازمهمترین مسائلی که موجب این اتفاق در بازار خودرو شده، کاهش میزان تولید خودرو توسط خودروسازان داخلی است. درهمین راستا در این گزارش میزان تولید دو خودروساز ایرانخودرو و سایپا در ۱۰ماهه امسال و تاثیر آن بر بازار را بررسی کردیم.
رییس اتحادیه فروشندگان خودروی تهران با بیان اینکه عرضه خودروم کم بوده و بازار نیز راکد است، از کاهش تدریجی قیمت خودرو خبر داد.
یک نماینده مجلس در خصوص عوامل گران شدن دوباره قیمت خودرو گفت: بخش عمده علت افزایش قیمت خودرو به دلیل حباب قیمتی است، این حباب قیمتی باعث شده است خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایهای تبدیل شود.