«الیور استون» ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت دونالد ترامپ در جهان، کشورش را «امپراتوری شیطان» نامید.
کد خبر: ۱۲۴۶۱۵۰
کارگردان برجسته آمریکایی: آمریکا امپراتوری شیطان در دنیاست

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، الیور استون، کارگردان برجسته آمریکایی و برنده ۱۲ جایزه اسکار سیاست‌های واشنگتن در سراسر دنیا را امپراتوری شیطان نامید.

کارگران برجسته آمریکایی و یکی از منتقدان جدی سیاست‌های دونالد ترامپ در مصاحبه با راشاتودی گفت: امپراتور‌ها سقوط می‌کنند، بیایید دعا کنیم که این امپراتوری، امپراتوری شیطانی (سقوط کند)، زیرا ما امپراتوری شیطان هستیم.

استون در ادامه افزود: آنچه ریگان درباره روسیه گفت اکنون درباره ما صدق می‌کند.

اصطلاح «امپراتوری شیطان» در سال ۱۹۸۳ از سوی رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا در اشاره به اتحاد جماهیر شوروی و رقابت تسلیحاتی آن با واشنگتن ابداع شد.

استون در ادامه از نومحافظه کاران جنگ طلب آمریکایی برای حمایت از مداخلات نظامی در خارج از این کشور انتقاد کرد و آن‌ها را افرادی شیفته جنگ خواند.

او در این مصاحبه گفت: در آمریکا هیچ حزبی و هیچ صدای دموکراتیکی وجود ندارد که بگوید که چرا ما درگیر جنگ هستیم؟ من این موضوع را از هیچک از نامزد‌های اصلی (انتخابات) نشنیده ام بجز یک یا دو نفر از حزب دموکرات؛ اما این افراد شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند.

این کارگردان آمریکایی از منتقدان جدی سیاست خارجی کشورش به ویژه مشارکت کشورش در درگیری‌های مسلحانه در خاورمیانه است.

او درباره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت به عبارت دیگر هیلاری کلینتون و جو بایدن به همان اندازه که دیک چینی جمهوری خواه طالب جنگ بود، طرفدار جنگ هستند. آن‌ها فقط اینکار را به روشی متفاوت انجام می‌دهند.

استون در پایان مصاحبه به راشاتودی گفت: همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه هایش گفته و من هم با آن هم عقیده ام هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود.

این کارگردان سرشناس آمریکایی تاکنون برنده ۱۲ جایزه اسکار شده و دو بار به عنوان بهترین کارگردان دنیا شناخته شده است.

او اخیرا روی ساخت فیلم‌های مستند درباره اوکراین، ونزوئلا و ادوارد اسنودن، روی آورده است، که همگی گواه بر اقدامات مشکوک دولت آمریکا در داخل و خارج این کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها