انسان ها در شرایط سخت و نفس گیر بهتر از هر زمان دیگری آنچه را که واقعا هستند، نشان می دهند. شرایط این روزهای فوتبال ایران دقیقا مصداق این ادعاست.
کد خبر: ۱۲۶۳۱۲۵

جام جم آنلاین – ویروس کرونا تمام دنیا را دربرگرفته است. روند صعودی افزایش مبتلایان و قربانیان ادامه دارد و اوضاع آنچنان وحشتناک است که از فاجعه هم گذشته. در ایتالیا دیگر امیدی به بهبود اوضاع نیست و در آمریکا و اسپانیا و فرانسه نیز وحشت عمومی به تمام مردم چیره شده است. مردمان دیگر کشورهای جهان از جمله ایران که بدجوری با کرونا دست و پنجه نرم می کند نیز به طرز گسترده ای با بلای هزاره سوم مواجه هستند.

حدود پنج درصد اقتصاد دنیا از بین رفته و کمبود امکانات پزشکی و درمانی در ایتالیا، اسپانیا، فرانسه ، ایران، آمریکا و بسیاری دیگر از نقاط جهان بیداد می کند. فوت شده های ناشی از کرونا روی هم انباشته می شوند و پزشکان زیادی این روزها جان خود را از دست داده اند. مردمان زیادی در سراسر جهان به دلیل کرونا خانه نشین شده اند که این خانه نشینی برای بسیاری از آنها بیکاری را رقم زده است. شرکت های متعددی نیز خسارت های سنگینی را متحمل شده اند. دنیای ورزش نیز تکانی سخت خورده است. همه چیز به تعویق افتاده؛ از بازی های انتخابی جام جهانی گرفته تا المپیک و از جام جهانی بسکتبال گرفته تا لیگ ملت‎های والیبال و البته لیگ قهرمانان اروپا به اضافه تمامی لیگ های فوتبال جهان. در این شرایط سخت و طاقت فرسا بسیاری از ورزشکاران و بازیکنان به خصوص فوتبالیست ها از دریافت حقوق های ماهیانه خود از سوی باشگاه انصراف می دهند و یا اینکه از دریافت بخش قابل توجهی از آن خودداری می کنند تا با این کار به باشگاه متبوع خود کمک شایانی کرده باشند. تمام باشگاه ها از لحاظ مالی تحت فشار شدید قرار دارند و خودداری بازیکنان از دریافت حقوق های خود می تواند بار زیادی از روی دوش آنها بردارد. این روزها خبرهای زیادی در رابطه با کمک های ستاره های بزرگ دنیای ورزش به باشگاه های فوتبال شنیده می شود و از سویی دیگر برخی دیگر از این ستاره ها اقدام به فراهم آوردن امکانات پزشکی و بهداشتی برای مردم و بیمارستان ها می کنند. از کریستیانو رونالدو لیونل مسی گرفته تا امباپه و بکام و چندین و چند ستاره دیگر. به عبارت دیگر جهان ورزش به طور کامل موقعیت بحرانی و اضطراری کنونی را درک کرده است اما شوربختانه نمی توان ورزشکاران ایرانی را در زمره افرادی قرار داد که در این موقعیت دلسوز و منطقی هستند. کافی است صفحه اینستاگرام برخی ورزشکاران وطنی را نگاه کنیم. یکی پس از دیگری در صفحات مجازی خود فیلم روپایی زدن با دستمال توالت را بارگذاری می کنند و با تگ کردن چند ورزشکار دیگر آنها را هم به این چالش مسخره و بی فایده دعوت می کنند. البته از اقدام حیرت انگیز آن یکی فوتبالیست فراموش شده تیم محبوب پایتخت هم میگذریم که پا را در این روزها فراتر گذاشته و عکس شنیعی از دوران کودکی خود به اشتراک می گذارد. چالش های مبتنی بر روپایی با دستمال توالت ورزشکاران ایرانی را که کنار کمک های چندین میلیون دلاری اسطوره هایی مثل ژاوی، رونالدو و.... به بیماران کرونایی می گذاریم متوجه می شویم سطح فرهنگی ورزش ایران چقدر به قهقرا رفته و نازل است. برای تکمیل این گستره بی فرهنگی و بی سوادی، دروغ سیزده مبنی بر کرونا گرفتن علی دایی و حال وخیم او هم همه چیز را کامل کرد.

تعداد قربانیان کرونا به طرز وحشتناکی بالا رفته و تعداد مبتلایان نیز با رقم تکان دهنده ای روز به روز بالاتر می رود اما چالش روپایی با دستمال توالت هنوز هم در ایران ادامه دارد تا مشخص شود ورزش ایران از لحاظ فرهنگی کجا قرار دارد. تفاوت «ما» با «آنها» ، تفاوت از زمین تا آسمان است...

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها