شمار قربانیان ویروس کرونا در خاک ایالات متحده آمریکا به 9 هزار و 618 نفر رسید. در میان ایالات های مختلف آمریکا ، نیویورک بیش از هر جای دیگری با فاجعه انسانی روبرو شده است. اکنون وضعیت این ایالات از حد قرمز عبور کرده و به بالاتر از خطر رسیده است.
کد خبر: ۱۲۶۳۲۲۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، نیویورک پیش از این به عنوان مرکز پولدارهای جهان معرفی می شد، جایی که حتی بسیاری از شخصیت های برجسته و ثروتمند جهان رویای زندگی در آن را دارند. شمار زیادی از ثروتمندان جهان در نیویورک زندگی می کنند. این شهر لاکچری پر از مراکز خرید لوکس و خانه ها و کاخ های مجلل و باشکوه است اما این روزها کمتر کسی به اهمیت به این زوایای لوکس نیویورک می دهد. این روزها نیویورک نه مرکز ثروتمندان جهان که مرکز مرگ و فاجعه انسانی است. فاجعه ای که انگار دیگر کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

تا اکنون بیش از دو هزار و 400 فرد ساکن نیویورک جان خود را در پی ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند که اکثر آنها بالای 64 سال داشته اند هر چند شاید آمار دقیق تر حاکی از حقیقت های وحشتناک تری باشد.

نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در نیویورک در تاریخ چهاردهم مارس ثبت شد. پس از آن ویروس به سرعت در سراسر ایالت شیوع پیدا کرد و افراد زیاد دیگری هم درگیر آن شدند.

اما شرایط در نیویورک از حد قرمز هم عبور کرده و ترس و وحشتی عمومی به سراسر این شهر سایه افکنده. حالا همه به خوبی فاجعه انسانی را درک می کنند، فاجعه ای که در آن جنازه روی جنازه تلمبار می شود و به همین دلیل مسئولان بیمارستان ها مجبور شده اند در فضایی خارج از بیمارستانی جایی را به عنوان سردخانه موقت درنظر بگیرند.

مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در نیویورک آنقدر بالا رفته که تریلرهای یخچال خالی در خارج از بیمارستان ها قرار گرفته اند تا به عنوان یک سردخانه موقت عمل کنند. افراد پس از اینکه جان خود را در پی کرونا از دست می دهند به بیرون از بیمارستان برده می شوند و سپس به این تریلرهای یخچالی موقت انتقال می یابند.

پس از درگذشت بیماران در پی ابتلا به کرونا ، آنها در کیسه های نارنجی در بیرون از اتاق و در فضای راهرو بیمارستان ها قرار می گیرند. در این میان بیمارستان «وایکف هایتز» بیشتر از هر بیمارستان دیگری با این فاجعه انسانی تلمبار جنازه ها روبرو است. اکنون تصاویر تکان دهنده ای از این بیمارستان به فضای مجازی درز پیدا کرده است. گوشه و کنار و فضای بیرونی این بیمارستان پر از جنازه هایی است که به تازگی جان خود را از دست داده اند.

در اطراف این بیمارستان برخی از افرادکادر درمانی هم مشاهده شده اند که گوشه ای نشسته اند و از فرط درماندگی و ناراحتی اشک می ریزند.

جنازه ها نیز در کاوری نارنجی قرار می گیرند که به نماد مرگ نیویورک تبدیل شده است.

واقعیت این است که اوضاع در نیویورک به قدری تکان دهنده و وحشتناک است که کمتر کسی تصور میکند این شهر به همین زودی به حالت عادی برگردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها