یک عکس قدیمی جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا متعلق به سال 2014 این هفته در شبکه های اجتماعی منتشر شد. با انتشار این عکس نه تنها کاربران از آن استقبال کردند بلکه شاید درسی هم برای دونالد ترامپ ، رئیس جمهور خودشیفته ایالات متحده آمریکا شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۲۰۰
عکس قدیمی نخست وزیر کانادا ، درسی برای دونالد ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هافینگتون پست، جاستین ترودو قبل ازاینکه نخست وزیر کانادا شود اغلب به ایستگاه های مترو شهر مونترال در ایالت کبک رفته و با مردم گفت و گو می کرد.

در ماه آوریل سال 2014 ، ترودو در ایستگاه مترو ژاری شهر مونترال بود که متوجه مرد جوان معلولی نشسته به روی ویلچر شد که برای تردد مشکل داشت.

بر حسب اتفاق پله برقی این ایستگاه فرعی در آن روز خراب شده و کار نمی کرد و در ضمن ایستگاه فاقد آسانسور بود. جاستین ترودو متوجه می شود که این مرد جوان در جستجوی راهی برای پایین رفتن است اما به دلیل معلولیت قادر به این کار نیست.

نخست وزیر آینده بلافاصله به کمک او شتافته و همراه یک جوان دیگر مرد ویلچر سوار را از پله برقی خراب پایین می آورند.

هر چند ، این کاری است که هر انسان با وجدانی آن را انجام می دهد اما در مقایسه با دونالد ترامپ که در یکی از سخنرانی هایش یک خبرنگار معلول را مورد تمسخر قرار داد، عمل ترودو قابل تقدیر است.

در هفته جاری کاربران آمریکایی به طور گسترده ای این عکس ترودو را به اشتراک گذاشتند تا بلکه درسی برای دونالد ترامپ شود.

دونالد ترامپ در زمان مبارزه انتخاباتی اش با هیلاری کلینتون هنگامی که یک خبرنگار معلول از او در مورد حرف های جدل برانگیزش سوال کرد ، به جای پاسخ دادن به وی پشت تریبون ادای معلولیت او را درآورد و مسخره اش کرد.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
hossein
Canada
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
۰
۰
من سیتی زن كانادا هستم می دانم چه جهنمی است كانادا تو تبلیغ پول های نتیجه خ ...را می كنی
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
۰
۰
ترامپ از این دیوونه بازیها در نیاره جای تعجبه.

نیازمندی ها