براساس نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، امانوئل مکرون نامزد مستقل میانه رو و مارین لوپن نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی توانستند به دور دوم انتخابات راه یابند.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۴۴
مکرون و لوپن به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه راه یافتند

به گزارش جام جم آنلاین ،در پایان مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که با شرکت 11 نامزد برگزار شد، امانوئل مکرون نامزد مستقل میانه رو توانسته است 23.7 درصد آرا را از آن خود کند.

پس از آن مارین لوپن از حزب راست افراطی جبهه ملی با کسب 21.7 درصد آرا در مقام دوم ایستاده است.

امانوئل مکرون پس اعلام اولین نتایج گفت: مردم فرانسه اشتیاق خود را برای تغییر نشان دادند و تردیدی نیست که فصل تازه‌ای در تاریخ سیاسی فرانسه رقم خورده است.

فرانسوا فیون نامزد حزب جمهوری‌خواه شکست را پذیرفته و از طرفدارانش خواست به امانوئل مکرون رای دهند.

بنوا آمون نامزد حزب سوسیالیست هم که بر اساس نتایج اولیه پنجم شده از مردم خواسته تا در دور دوم همگی به امانوئل مکرون رای بدهند.

بنوا آمون نامزد حزب سوسیالیست شکست خود را در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پذیرفت و آن را « مجازات تاریخی » این حزب توصیف کرد.

وزارت کشور فرانسه بعد از پایان زمان رای گیری، نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات این کشور را اعلام کرد.

این انتخابات صبح امروز در حوزه‌های رای‌گیری در خاک فرانسه آغاز شد و دقایقی پیش در اکثر حوزه‌های رای‌گیری به پایان رسید. بیش از یک میلیون نفر از رأی دهندگان فرانسوی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، دیروز رای خود را به صندوق‌ها رسیدند.

در دومین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا بیش از 45 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

این انتخابات تحت تدابیر شدید امنیتی، بیش از 50 هزار پلیس و 7 هزار سرباز، برگزار شد و هیچ گزارشی از ناامنی یا حادثه مخابره نشده است.

انتخابات این دوره ریاست جمهوری فرانسه با دقت در کشورهای دنیا پیگیری شد و همگان می‌خواستند ببینند آیا یکی از مهمترین دمکراسی‌های غربی هم با تکان سیاسی روبرو خواهد شد و نامزدی مخالف ارزشهای لیبرال و نظام سیاسی مستقر به ریاست جمهوری خواهد رسید یا نه.

دور دوم رقابت های انتخاباتی فرانسه 7 مه (17 اردیبهشت) برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پیراسته فر
United States
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
۰
۰
مكرون : مردم فرانسه اشتیاق خود را برای تغییر نشان دادند*
ترامپ هم درانتخابات امریكاهمین حرف رازد،وباهمین گفتمان پیروزمیدان شد.
ظاهراًخیلی ازكشورهای ازوضع موجودراضی نیستند.

نیازمندی ها