نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

واردات گوشت آلوده دلیل شیوع تب کنگو

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن انتقاد از عملکرد نظارتی سازمان دامپزشکی بر نحوه کشتار دام، واردات گوشت آلوده به کشور توسط برخی از سودجویان را علت اصلی شیوع تب کریمه دانست.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۹۸
واردات گوشت آلوده دلیل شیوع تب کنگو

محمدحسین قربانی درگفت و گو جام جم آنلاین، پیرامون برخی اخبار دال بر شیوع بیماری تب کنگو و ابتلای برخی از هموطنان به آن گفت: واردات بی رویه و قاچاق دام به ویژه از مرزهای شرقی و دیگر نقاط کشور از مهمترین عوامل بروز این تب مرگ بار است.

وی افزود: متاسفانه سازمان دامپزشکی بر پرورش دام و بطور کلی دامداری و سنتی و صنعتی نظارت کافی نداشته و خود این موضوع بر تسری و فراگیر شدن این بیماری از حیوانات به انسان کمک می کند.

قربانی کشتارهای فاقد مجوز از نهادهای مربوطه را یکی دیگر از راه های احتمال ابتلاء به تب کنگو بشمار آورد و گفت: شایسته است بحث نظارت بر کشتار دام توسط وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی به دقت مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در خانه ملت در توصیه پزشکی به مردم خاطر نشان کرد: شهروندان ما دقت کنند سبد گوشتی خود را تنها از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت و سایر نهادهای کنترل کننده تامین کرده و از خرید فرآورده های دامی از مکانهای مجهول و ناشناخته خودداری بعمل آورند.

قربانی با بیان اینکه مطابق گزارشهای واصله چند نفر در استان اصفهان به این بیماری دچار شده اند، گفت: وزارت بهداشت و درمان اقدامات لازم درمان و پیشگیری را به خوبی انجام می دهد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت بهارستان واردات گوشت یخ زده را هم از دیگر عوامل شیوع تب کنگو عنوان کرد و افزود: باید نهادهای نظارتی همچون مبارزه با ورود کالاهای قاچاق نسبت به توزیع گوشتهای آلوده و واردات آن حساسیت بیشتری به خرج دهند در این صورت خطر ابتلا به انواع بیماریها بویژه در شهرستانهایی که بیشتر با بحث کشتار دام و طیور درگیر هستند کاهش خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها