پیروزی های به دست آمده در عراق و به ویژه در سوریه تحرکات دشمن را افزایش داده و آرایش نظامی آنها را تهاجمی کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۳۶
هماهنگی اسرائیل و عربستان علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین از اتاق خبر 24، پیروزی های به دست آمده در عراق به ویژه در سوریه تحرکات دشمن را افزایش داده و آرایش نظامی آنها را تهاجمی کرده است.

چنین رفتاری نه تنها آنها را از باتلاق خودساخته رها نمی کند بلکه فرو می برد.

اگر اکنون آنها مستقیم با جمهوری اسلامی ایران درگیر نیستند و یک جنگ نیابتی به راه انداخته اند، اما شکست سنگینی متحمل گشته اند، اگر بخواهند مستقیم درگیر شوند، شرایط برای آنها بسیار وخیم تر خواهد بود.

استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان آن هم با شکلی که رخ داد، خود گویای برنامه هایی برای فشار بر حزب الله لبنان، اقدام علیه سوریه و حتی عراق است.

لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از استعفای حریری گفته است؛ «ارتش اسرائیل آماده حمله به همپیمان ایران است.»

همپیمان جمهوری اسلامی ایران در منطقه حزب الله لبنان است که نقش اساسی و مهمی را در مبارزه با تروریستهای وهابی تکفیری دارد. علاوه بر آن صف آرایی مقابل رژیم صهیونیستی، اسرائیل را با چالش های جدی روبرو کرده است.

لیبرمن گفته است؛ما هرگز به محور ایران اجازه نمی‌دهیم که نیروی خود را در مرزهای شمالی ما تقویت کند.

پس از شکست های سنگین داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه و شمال این کشور، این جبهه با حضور نیروهای مقاومت تقویت شد. مناطقی که با در سوریه با سرزمین های اشغالی هم مرز است به دست ارتش و نیروهای مقاومت افتاد و همین موضوع باعث نگرانی سران صهیونیست شده است.

در دیگر سوی تحولات، نیروهای حزب الله لبنان مناطق مرزی این کشور با سرزمین های اشغالی را در دست دارند و با وجود تقویت نظامی به ویژه از نظر موشکی، بازدارندگی همراه با واکنش سریع نیروهای حزب الله سران رژیم اسرائیل را در هراس و وحشت نگه داشته است.

بنیامین نتانیاهو نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که استعفای سعد حریری نخست ‌وزیر لبنان دعوت از دنیا برای اتحاد علیه اقدامات خصمانه ایران است!

سعد الحریری روز شنبه در ریاض پایتخت عربستان سعودی استعفای خود را از پست نخست وزیری لبنان اعلام کرد.

حریری پیش از استعفا، با دکتر ولایتی دیدار و گفت وگو داشت.

پس از دیدار او با مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که حریری به عربستان بازگشت تا نتیجه مذاکرات خود با دکتر ولایتی را به سران سعودی بدهد.

اما میان دکتر ولایتی و حریری نخست وزیر مستعفی لبنان چه گذشته بود که تا پیش از استعفای حریری محرمانه باقی مانده بود اما پس از اعلام استعفای نخست وزیر لبنان، یک منبع آگاه نزدیک به دکتر ولایتی درباره استعفای نخست وزیر لبنان و محتوای مذاکرات محرمانه صورت گرفته بین مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب و سعد حریری افشاگری کرد و گفت: نخست وزیر مستعفی لبنان که پیش از این ملاقات به عربستان سفر کرده بود جهت انجام این دیدار به بیروت بازگشت و بلافاصله پس از استماع موضع تهران مجدداً به ریاض رفت و در آنجا استعفای خود را از رسانه های عربی اعلام کرد.

این منبع آگاه در خصوص این مذاکرات محرمانه گفت که در این دیدار حریری با طرح درخواست سعودی ها از دکتر ولایتی خواسته که ایران دست از حمایت از مردم مظلوم یمن بردارد و روابط خود را با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بهبود ببخشد.

وی گفت: مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ از حریری خواسته بود تا سعودی ها بمباران مردم بی گناه و حصر اقتصادی و دارویی این کشور را متوقف کنند تا مسیر گفتگو با ملت یمن باز شود.

این منبع آگاه با اشاره به متن استعفای سعد حریری گفت: مشخص است که این متن از جانب سعودی ها به نخست وزیر مستعفی لبنان دیکته شده است.

سعد حریری در بیانیه‌ای که رسانه‌های سعودی منتشر شده نوشته است: هر جا ایران حضور یافته ویرانی و فتنه نیز در آنجا حضور یافته و ایران تمایل بی‌هدفی را برای نابودی جهان عرب دنبال می‌کند.

واکنش هایی که از سوی مقامات سعودی و صهیونیستی پس از استعفای سعد حریری بروز کرد نشان می دهد میان آنها هماهنگی های لازم انجام شده بود.

از یک سو لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ایران را تهدید نظامی می کند و از آن سوی ماجرا وزیر مشاور آل سعود در امور کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی را تهدید به جنگ در داخل خاک ایران می نماید!

همه این تحرکات نشان از شکل گیری ائتلاف برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران است. تاکنون عربستان سعودی همکاری ها و هماهنگی های خود را با اسرائیل انجام داده و در انتظار پیوستن دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به این ائتلاف است.

با توجه به شرایط ایجاد شده و سناریویی که در حال شکل گیری است، جمهوری اسلامی ایران نیز در کشورهایی همچون سوریه، لبنان و عراق باید به تجهیز و تقویت تاثیرگذاری خود اقدام کند. حتی یمن نباید از این امر مستثنی باشد.

اسرائیل و سعودی ها از طریق سوریه نتوانستند با وجود تعداد زیادی از نیروهای تروریست وهابی به حزب الله لبنان هم فشار وارد کنند تا باعث تضعیف آن شود.

قرار بر این بود که با سقوط سوریه، پل ارتباطی ایران سوریه و لبنان قطع شود و حزب الله منزوی گردد.

اکنون با شکستی که سعودی ها و صهیونیست ها در جبهه سوریه خورده اند، بار دیگر با ایجاد تنش های داخلی در لبنان قصد دارند تا فضا را ملتهب کرده و با انجام حمله نظامی از سوی ارتش رژیم اسرائیل، این کشور پس از سوریه به جنگ کشیده شود.

دور از انتظار نخواهد بود که برای درگیر کردن لبنان، صهیونیست ها و سعودی ها با همکاری آمریکا از وجود تروریست های وهابی تکفیری در لبنان بهره ببرند.

با تحرکاتی که از سوی دشمنان علیه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت شکل گرفته است، اگر بر سر مسائل نظامی و موشکی همچون هسته ای با آمریکا به توافق رسیده بودیم، اکنون دست بسته مقابل دشمن قرار می گرفتیم، اما خوشبختانه چنین اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.

اما باید به این نکته توجه داشت که دشمن در حال تدارک وسیع است، برای مقابله با این تدارک وسیع، تحرکات منطقی و اصولی از سوی جمهوی اسلامی ایران در سوریه و لبنان پاسخی به تهدیداتی است که از سوی عربستان سعودی و رژیم اسرائیل علیه ایران مطرح می شود.

محمد صفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها