امروزه تمام عینک‌های پروفسور حسابی در طول ۸۹ سال زندگی‌اش در موزه وی در معرض بازدید قرار دارد تا با مشاهده آن پندی جالب برای آنهایی باشد که برای درس نخواندن انواع بهانه‌ها را پیش‌کش می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۳۷
عینک‌های پروفسور حسابی + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، کمتر ایرانی است که محمود حسابی را نشناسد، مردی که با وجود رها کردن خانواده توسط پدرش؛ و سرگردانی مادر و فرزندان؛ توانست در کودکی و در غربت و دور از وطن، درس خواندن را با جدیت کلید زند، بطوریکه برای ورود به مدرسه‌ای خارجی در لبنان، در سه ماه به زبان انگلیسی مسلط شد.

همچنین پروفسور حسابی در ادامه زندگی خود نیز مدارک تحصیلی بسیاری حتی غیرمرتبط با تحصیلات اصلی خود را گذراند و همه این زحمات تحصیلی و کاری و ده‌ها و حتی صد‌ها افتخار ملی و جهانی این مرد نخستین در حالی صورت پذیرفت که وی از ضعیف‌ترین نمره چشم برخوردار بود و به بیماری آستیگماتیسم شدید مبتلا بود، بطوریکه باید برای مطالعات خود با وجود استفاده از عینک‌های شیشه عدسی کتاب و برگه‌ها را حتی تا نزدیک صورت خود می‌آورد.

حال امروزه تمام عینک‌های او در طول ۸۹ سال زندگی اش در موزه حسابی در معرض بازدید قرار دارد تا با مشاهده آن پندی جالب برای آن‌هایی باشد برای درس نخواندن و مشقت‌های تحصیل، انواع بهانه‌ها را پیش‌کش می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها