رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

رسیدگی به پرونده «ندا» در حال انجام است

معاون رییس جمهور در واکنش به قتل دختر ۷ ساله در مشهد ضمن تاکید بر آموزش به کودکان گفت: این‌گونه جرایم در کشور ما در قیاس با سایر جوامع بالا نیست، ولی حتی یک مورد هم پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۳۵
واکنش معاون رئیس جمهور به قتل «ندا»

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در واکنش به قتل ندا علی‌زاده، دختر ۷ ساله افغان در مشهد، در توئیتر خود نوشت: «تکرار ماجرای تلخ «آتنا» در مشهد برای «ندا»؛ از پلیس ١١٠، آگاهی و قاضی که سریعاً مجرم را شناسایی کردند باید تشکر کنیم. آموزش خانواده و کودکان، تا هیچ‌کس به غریبه اعتماد نکند، تا نه گفتن و مقابله با هر تطمیع را بیاموزند».

«آموزش مهارت‌های زندگی محور اصلی موافقتنامه معاونت زنان و خانواده و وزارت آموزش و پرورش و تشکل‌های غیر دولتی بوده و سال ٩٧ با قوت بیش‌تر ادامه خواهد یافت. لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت گام مهمی برای ارتقاء امنیت است، گرچه قوانین فعلی هم به شدت با تعرض و قتل مقابله می‌کند».

«ماجرای تلخ «ندا» اهمیت اورژانس اجتماعی ١٢٣ را یادآوری می‌کند. معاونت از اورژانس ١٢٣ قویاً پشتیبانی می‌کند. از شهرداران کشور می‌خواهم در تبلیغات محیطی خود نسبت به این‌گونه آسیب‌ها هشدار دهند. هر شهری باید به طور مستمر خط تماس ١٢٣ را در تبلیغات محیطی معرفی کند؛ این یک وظیفه عمومی است».

«گرچه این‌گونه جرایم در کشور ما در قیاس با جوامع دیگر بالا نیست، ولی حتی یک مورد هم پذیرفتنی نیست. اگر کسی را می‌شناسید که سوء رفتار دارد، اگر از کودک‌ آزاری یا همسرآزاری خبر دارید و اطلاع ندهید شریک جرم محسوب می‌شوید و آن وقت دیگر خیلی دیر است».

ندا علی‌زاده، دختر ۷ ساله از مهاجران افغان، هنگامی که برای خرید نان از منزل خود بیرون می‌رود، توسط مرد همسایه ربوده و پس از آزار و اذیت به قتل می‌رسد. جنازه این کودک ساعاتی بعد در کیسه‌ای در نزدیکی محل توسط اهالی پیدا می‌شود. با ورود پلیس و دستگاه قضایی قاتل که مردی ۴۱ ساله است ظرف کم‌تر از ۴۸ ساعت بازداشت شده و به قصد و اقدام خود اعتراف می‌کند. ‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها