مرد جوان که در جریان میانجیگری دعوای میان چند جوان در شهربازی ارم دست به جنایت زده بود، بعداز چهارسال فرار بازداشت شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۳۵
پایان 4 سال فرار عامل قتل در شهربازی +عکس

به گزارش جام‌جم، شامگاه 12 مهر سال 92 مردی با پلیس تهران تماس گرفت و از درگیری خونینی میان چند جوان در شهربازی ارم خبر داد.

ماموران با حضور در آنجا با جسد پسری 24 ساله رو به رو شدند که با ضربه چاقو به سرش فوت کرده بود. با گزارش این جنایت به بازپرس مرادی، کشیک قتل دادسرای جنایی تهران، وی به ماموران دستور داد از این جنایت رازگشایی کنند.

ماموران ابتدا به تحقیق از دوستان مقتول پرداختند. یکی از آنها به افسر تحقیق گفت: من و دوست دیگرم و مقتول برای تفریح به شهربازی ارم رفته بودیم که میان ما و افراد دیگری دعوایی رخ داد که در جریان درگیری مرد جوانی که انگار با همسرش در پارک بود با چاقو به دوستم حمله کرده و او را با ضربه چاقو کشت و بعدهم فرارکرد.

در مرحله بعدی ماموران به تحقیق از افراد حاضر در پارک ارم پرداختند که معلوم شد آنها نیز شاهد دعوای خونین بوده اندو گروه دیگری نیز در این دعوا شرکت داشته‌اند که متواری شدند. ماموران دیگر طرفین دعوا را هم شناسایی و به تحقیق از آنها پرداختند که معلوم شد دعوا را ابتدا مقتول و دوستانش به راه انداخته‌‌اند و می‌خواستند بدون نوبت از وسایل شهر بازی استفاده کنند. دعوا میان دو گروه رخ داده و قاتل را نمی‌شناسند. او قصد میانجیگری داشته که این جنایت رخ داده است. آنها نام و نشانی از متهم فراری نداشتند.

ماموران در این سال‌ها در جست‌وجوی متهم بودند تا این‌که با گذشت چهارسال از این جنایت سرنخ‌هایی به‌دست آوردند که نشان می‌داد متهم فراری حوالی میدان قزوین تهران در رفت و آمد است. او را زیرنظر گرفتند و پس از اطمینان از این‌که او همان متهم است، دوم اردیبهشت امسال بازداشتش کردند‌.

متهم 29 ساله به نام احسان دیروز در شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران مورد تحقیقات قضایی قرار گرفت و با اعتراف به جنایت گفت: آن شب من و همسرم برای استفاده از وسایل بازی پارک ارم به آنجا رفتیم. مقتول و دو نفر از دوستانش که تاکنون آنها را ندیده بودم هم در آنجا حضور داشتند. آنها حال درستی نداشتند و هر طور شده می‌خواستند بدون نوبت از وسایل شهربازی استفاده کنند. به همین دلیل به زور داخل صف شدند، زمانی که با اعتراض من و دیگران روبه‌رو شدند، از ما فاصله گرفتند. آن سه جوان دست‌بردار نبودند و می‌خواستند هر طور شده بدون نوبت از وسایل بازی استفاده کنند کمی جلوتر رفتند و با چند جوان دعوا کرده و آنها را کتک زدند. جوان‌های کتک خورده ناراحت شده و رفتند. اما زمان کوتاهی نگذشته بود که بازگشتند اما این‌بار شیشه و چماق به دست داشتند.

متهم به قتل ادامه داد: دعوا میان این دو گروه ازجوانان شکل گرفت. من سعی کردم با حرف زدن به این دعوا پایان دهم و به قصد میانجیگری سمتشان رفتم که یکی از آنها جلوی همسرم به من فحش ناموسی داد. او چاقو داشت و به سمتم حمله کرد، ناراحت شدم و با هم درگیر شدیم. چاقویش افتاد و آن را برداشتم. خواستم او را بترسانم که چاقو ناخواسته به او اصابت کرد.

مردجوان افزود: بعد همراه همسرم به خانه بازگشتم. چند روز از خانه بیرون نرفتم و بعد از آن به همان بوستان رفتم و پرس‌وجو که کردم متوجه مرگ آن جوان شدم. همسرم نمی‌دانست آن مرد را کشته‌ام. عذاب وجدان داشتم اما می‌ترسیدم خودم را تحویل پلیس دهم. در این سال‌ها ماجرای جنایت را از همسرم و بقیه خانواده پنهان کردم. این مدت در تهران بودم و کارم پیک‌موتوری است. متهم روانه بازداشتگاه اداره دهم پلیس آگاهی تهران شده و تحقیقات از او ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها