رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس از کشف و ضبط تعداد 60 قطعه اشیای قدیمی و تاریخی در بازرسی از یک واحد صنفی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۵۵
کشف 60 قطعه تاریخی در گنبدکاووس

به گزارش جام جم آنلاین، امیرعلی گلچشمه روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا گفت: این اشیای تاریخی شامل دو تنگ سفالی، 50 عدد سکه از جنس مس و مفرغ، یک درپوش ظرف فلزی، دو مجسمه حیوانی کوچک، یک آیینه مفرغی و برخی قطعات سفالی و شیشه ای شکسته است.

وی افزود: اشیای تاریخی و قدیمی، روز گذشته با همکاری انتظامی، سپاه و کارشناسان میراث فرهنگی گنبدکاووس و با حکم مرجع قضایی از این واحد صنفی که اقدام به نگهداری آنان کرده بود، کشف شد.

گلچشمه اضافه کرد: این اشیای قدیمی مربوط به دوره های مختلف تاریخی از جمله عصر آهن و دوره اسلامی می باشد و برخی از آنان 2500 سال قدمت دارد.

در همین پیوند، سرهنگ محمود علی فر فرمانده انتظامی گنبدکاووس نیز در گفت و گو با سایت پلیس گلستان گفته است که دو نفر در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

شهرستان تاریخی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و گنبد قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان با قدمت افزون بر هزار سال و خرابه های شهر تاریخی جرجان در این شهرستان قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها