تیراندازی در یکی از مناطق شلوغ شهر «اوترخت» هلند چندین کشته و زخمی بر جای گذاشته و پلیس همچنان به دنبال عاملان این حادثه است.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۹۰
۳ کشته و ۹ زخمی در تیراندازی در هلند / اعلام وضعیت امنیتی در پی فرار مهاجم

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، روز دوشنبه وقوع تیراندازی در شهر «اوترخت» واقع در مرکز هلند، به عملیات گسترده پلیس برای یافتن مهاجم منجر شد.

بنا بر اعلام شهردار، بر اثر این تیراندازی که ابتدا در یک قطار شهری در یکی از میادین شلوغ اوترخت روی داده، دستکم سه نفر کشته و ۹ تن هم زخمی شده‌اند.

بنا بر اعلام «پیتر یاپ آلبرزبرگ» رئیس آژانس ضدتروریسم هلند، پس از تیراندازی اولیه، مهاجم (یا مهاجمین) از محل فرار کرده و در چند نقطه دیگر شهر هم اقدام به تیراندازی کرده است.

پلیس ساعتی بعد از این حادثه، در بیانیه‌ای اعلام کرد در حال بررسی در مورد این تیراندازی و احتمال «تروریستی» بودن این حمله را نیز «مد نظر» قرار می‌دهد.

در بیانیه پلیس اوترخت که در توییتر منتشر شده، آمده است: تیراندازی در منطقه «۲۴ اکتبر» واقع در اوترخت رخ داد. این واقعه حدود ۱۰:۴۵ دقیقه گزارش شد. چندین نفر زخمی شده‌اند. اطراف محل محاصره شده‌اند و در حال بررسی این موضوع هستیم. امکان تروریستی بودن حادثه را مد نظر داریم.

در پی این حادثه «مارک روته» نخست‌وزیر هلند از برگزاری جلسه اضطراری دولت خبر داد و گفت تدابیر امنیتی در مراکز عمومی و دولتی در اوترخت، لاهه و چند شهر دیگر هلند تشدید شده است.

همزمان سطح هشدار امنیتی در اوترخت به ۵، یعنی بالاترین سطح، افزایش یافته و پلیس به مردم توصیه کرده در خانه و محل کار خود باقی بمانند و تا اطلاع بعدی از حضور در خیابان اجتناب کنند.

تمام مساجد اوترخت هم به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه‌ای بسته شده‌ و به دانش‌آموزان و دانشجویان نیز گفته شده باید در مدارس و دانشگاه‌ها بمانند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از حضور صدها نیروی ویژه پلیس در خیابان با هدف یافتن عامل (یا عاملان) این حادثه حکایت دارد.

برخی از خبرنگاران نوشته‌اند پلیس ساختمانی را که تصور می‌کند مظنون (یا مظنونین) حادثه در آن حضور داشته باشند را محاصره کرده است. عکس‌هایی هم از تک‌تیراندازهای یگان ضدتروریسم پلیس اوترخت منتشر شده که به سمت یک ساختمان نشانه رفته‌اند.

همزمان پلیس اوترخت در تلاش برای یافتن تیرانداز، تصویر یکی از مظنونین این حادثه را منتشر کرده و از شهروندان خواسته در صورتی که اطلاعاتی در مورد او در اختیار دارند، با مراجع امنیتی در میان بگذارند. بر اساس بیانیه پلیس، مظنون اصلی حادثه مردی ۳۷ ساله به نام «گوکمان تانیس» است که ظاهرا تابعیت ترکیه‌ای دارد.

عکس منتشر شده از فیلم یک دوربین مداربسته گرفته شده و ساعتی که روی آن ثبت شده، مربوط به ۴ دقیقه پیش از وقوع تیراندازی است. پلیس در توییتر به شهروندان توصیه کرده به این فرد نزدیک نشوند.

بی‌بی‌سی ترک به نقل از یک تاجر ترکیه‌ای نوشته است که تانیس چند سال پیش در چچن حضور داشته و با داعش مرتبط است. دیروز بعضی از کاربران عضو گروه تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی از احتمال حمله به هلند صحبت کرده بودند.

تصویری که پلیس از مظنون اصلی حادثه منتشر کرده است

شهر اوترخت ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. ۲۸ درصد از جمعیت این شهر مسیحی، حدود ۱۰ درصد مسلمان و کمتر از یک درصد نیز هندو هستند.

میزبانی از اسقف اعظم کلیسای کاتولیک قدیم و کلیسای اصلی پروتستان هلند، از ویژگی‌های این شهر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها