مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از کشف پنج جسد در رودخانه کارون در پی سیلاب و بالا آمدن آب سد خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۱۰۵۷
کشف ۵ جسد از رود کارون پس از سیل

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، علی تراب پور درباره وضعیت شهر اهواز که در پی بالا آمدن سطح آب کارون نقاط مختلفی از آن دچار آبگرفتگی و اضطراب ناشی از سیل شده است گفت: از همان ابتدای شروع بحران در استان خوزستان و پیش از آنکه سیل به اهواز برسد آتش نشانی اهواز به حالت آماده باش در آمد و حتی از نیروهای امدادی در دیگر شهرهای استان خوزستان نیز پشتیبانی کردیم.

وی با بیان اینکه به دنبال پیش بینی هواشناسی بیش از ۴۰۰ آتش نشان در شهر اهواز به حالت آماده باش در آمده و سه ایستگاه نجات غریق آتش نشانی در حاشیه رود کارون نیز فعال شد خاطرنشان کرد: اهواز بیش از ۶۰ کیلومتر خیابان ساحلی دارد که در تمام این خیابان‌ها اقدام به نصب بنرهای هشدار در خصوص سیل صورت گرفت که در حال حاضر بخشی از این بنرها به زیر آب رفته است.

تراب پور با بیان اینکه با بالا آمدن سطح آب، آتش نشانی اقدام به ایمن سازی بسیاری از فضاهای شهری کرد، گفت: خوشبختانه اقدام به ساخت سیل بند شده و در همین راستا نیز بسیاری از محلات و مناطق شهر اهواز از سیل در امان ماندند این در حالیست که طبق پیش بینی‌ها اگر این سیل بندها احداث نمی‌شدند امکان داشت که بالغ بر ۱۵ درصد شهر اهواز دچار سیل شود.

وی با بیان اینکه سه پایگاه غواصین در مجاورت رود کارون به حالت آماده باش در آمد افزود: دو پایگاه ما پس از بالا آمدن رود کارون به زیر آب رفت اما تمامی غواصان ما در حالت آماده باش بودند به طوریکه طی همین مدت هفت نفر که در حاشیه کارون دچار غرق شدگی شده بودند را از مرگ حتمی نجات دادیم و متأسفانه تیم‌های غواصی ما پنج جسد را نیز در رود کارون کشف کردند که این اجساد برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شدند.

وی درباره مناطقی که دچار آبگرفتگی شده بود اظهار کرد: محلات عین ۲، سلیم آباد، سیاهی، شهرک پیام، گل دشت، گلبهار و … دچار آبگرفتگی شدند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌های ما طی دو روز گذشته تغییری در سطح آب کارون ایجاد نشده است اظهار کرد: خوشبختانه تیم‌های کمکی از شهرداری تهران نیز به یاری آتش نشانان اهوازی آمده و با حضور در شهرک پیام اقدام به تخلیه آب و لجن از سطح معابر و خانه‌ها کردند، در این میان موتورپمپ‌های آتش نشانی تهران بسیار به درد آتش نشانی اهواز خورد و من امیدوارم که چنین امکاناتی در اختیار شهرداری اهواز نیز قرار بگیرد.

تراب پور درباره بالا آمدن سطح فاضلاب در برخی از نقاط اهواز نیز اظهار کرد: حدود ۵۰ نقطه در شهر اهواز وجود دارد که آب فاضلاب در آنها بالا آمده، سیستم فاضلاب در شهر اهواز طوری است که با بالا آمدن آب رودخانه فاضلاب نیز دچار مشکل می‌شود اما با اقدامات انجام شده بسیاری از این نقاط مشکل‌شان حل شد که البته همچنان در چند نقطه مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم آب زودتر فروکش کند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه با توجه به حجم آب پشت سدها به نظر می‌رسد که وضعیت سطح آب کارون تا اواخر اردیبهشت ماه به همین شکل باشد گفت: اما این احتمال که آب کارون افزایش یابد بسیار کم است و ما امیدواریم که با سیل بندهایی که احداث شده بسیاری از مشکلات ما حل شود. با این وجود بیش از ۴۰۰ آتش نشان در شهر اهواز در آماده باش کامل هستند.

وی اضافه کرد: اگر وضعیت به همین ثبات برسد و بارش‌های اخیر را نیز که هواشناسی پیش بینی کرده پشت سر بگذاریم، احتمالاً از هفته آینده مدارس و دانشگاه‌ها در اهواز دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی همچنین از بازدید ایمنی آتش نشانان اهوازی از کمپ‌های اسکان اضطراری سیل زدگان در سراسر استان خوزستان خبر داد و گفت: تیم‌های کارشناسی آتش نشانان با حضور در کمپ‌های اسکان سیل زدگان موارد ایمنی محل‌های حضور آنها را بررسی کرد.

تراب پور درباره دریافت کمک‌های خارجی به آتش نشانی خوزستان نیز خاطرنشان کرد: هیچ کمکی از کشورهای خارجی در اختیار آتش نشانی اهواز قرار نگرفته است و تنها کمک داخلی نیز از سوی آتش نشانی تهران و اصفهان انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها