بررسی‌ها نشان می‌دهند که نسل جدید مزدا ۳ یکی از بهترین سدان‌های متوسط و اقتصادی دنیا به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۲۰۱۰۵۹
مزدا ۳ جدید بهترین سدان متوسط  (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، مزدا ۳ یک سدان اقتصادی و ارزان‌ قیمت ژاپنی به شمار می‎رود که در سرتاسر دنیا طرفداران بسیاری دارد.

محبوبیت این خودرو به حدی است که پیش از معرفی نسل چهارم مزدا ۳، اخبار مربوط به آن یکی از داغ‌ترین اخبار خودرویی به شمار می‌رفت.

حال به تازگی مزدا از نسل چهارم مزدا ۳ در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرده است. این خودرو که مانند گذشته در دو مدل سدان و هاچبک عرضه می‌شود، با طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی و ایمنی و شمار زیادی از پیشرانه‌های مختلف، قابل سفارش است.

به گفته مدیران شرکت مزدا، نسل چهارم مزدا ۳ از فضایی خانوادگی‌تر، کیفیت بالاتر سواری و رانندگی، ایمنی بهتر و مصرف سوخت پایین‌تر بهره می‌برد.

با وجود این‌که مزدا دلیل زیادی برای اعمال تغییرات عمده در نسل جدید این خودروی محبوب ندارد، اما تغییراتی همچون جلو‌پنجره و گرافیک جدید چراغ‌ها کاملا تازه بوده و به چشم می‎آیند.

طراحی نسل چهارم خودرو مزدا ۳ با پیروی از زبان طراحی اختصاصی مزدا، «کودو» از حالتی سیال‌گونه به همراه خطوط نرم بهره می‌برد.

در کابین خودرو نیز همه چیز رنگ‌و‌بوی تکنولوژی و مدرنیته گرفته و شاهد ارگونومی بالای طراحی کابین هستیم.

طراحی شلوغ و چند لایه داشبورد به همراه صفحه نمایش عریض ۸.۸ اینچی قرار گرفته در شکافی به سمت راننده، بسیار جذاب و خاص جلوه می‌کند.

فرمان سه شاخه باریک نیز حس اسپرت‌تری را در مزدا ۳ جدید القاء می‌کند که با قرارگیری پدال‌های تعویض دنده از پشت فرمان (در مدل‌های نیرومند‌تر) این حس تقویت می‌‎شود.

کیفیت کابین بالا‌تر از نسل پیشین ارزیابی می‌شود و شامل چرم‌دوزی قسمت‌هایی از داشبورد و رودری‌ها به همراه استفاده از پلاستیک نرم در قسمت‌های مختلف کابین هستیم.

از امکانات ایمنی جالب توجه در این مدل می‌‎توان به سیستم تشخیص خواب‌آلودگی و یا حواس‌پرتی راننده اشاره کرد که با انتشار اشعه مادون قرمز به صورت راننده متوجه وضعیت تمرکز وی می‌شود و در صورت تشخیص خطر، توسط هشدار صوتی اخطار خواهد داد.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، کامپیوتر سفری، ترمز‌ دستی برقی و شماری دیگر از تجهیزات قابل سفارش اشاره کرد.

برای مزدا سه چهار نسخه متفاوت عرضه شده که از قیمت ۲۱ هزار و ۸۹۵ دلار قابل دسترس هستند.

برای نسخه پایه چراغ‌های LED، رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی، سیستم استارت دکمه‌ای و یک صفحه نمایش ۸.۸ اینچی لمسی ارائه می‎شود.

همچنین امکان سفارش نسخه چهارچرخ متحرک از این خودرو نیز وجود دارد. مزدا ۳ با پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر خود توان تولید ۱۸۶ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۲ نیوتن‌متر را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها