بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شاسی بلند مرسدس بنز به تازگی معرفی شده تا رقیبی مستقیم برای بی‌ام‌و X7 باشد.
کد خبر: ۱۲۰۱۷۶۳
رقیب بی‌ام‌و X7 به میدان آمد (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، با گذشت مدت کوتاهی از معرفی شاسی‌بلند فول سایز و لوکس ۷ نفره بی‌ام‌و یعنی X7، مرسدس نیز به فکر ارائه نسل جدید بزرگ‌ترین شاسی‌بلند خود یعنی GLS افتاده است.

GLS که در نسل‌های پیشین خود با نام GL شناخته می‌شد بزرگ‌ترین شاسی‌بلند این شرکت بود که به نوعی یک S کلاس SUV به حساب می‌آمد.

تغییر نام GL به GLS همزمان با تغییر نام ML به GLE حدود ۴ سال قبل انجام گرفت، اما ظاهر خودرو تنها یک فیس‌لیفت جزیی را تجربه کرد.

حال در اولین تجربه شرکت رقیب یعنی بی‌ام‌و در تولید شاسی‌بلند فول سایز با نام X7، این شرکت برای این خودرو سنگ تمام گذاشته است تا آمار فروش GLS را از آن خود کند. با این وجود معرفی نسل جدید مرسدس GLS در نمایشگاه نیویورک معادلات را بر هم زد.

نسل جدید شاسی‌بلند غول‌پیکر GLS حتی بزرگ‎تر نسل قبل شده و با افزایش ۷۷ میلی‎‌متر در طول، ۲۲ میلی‌متر در عرض و ۶۰ میلی‌متر در فاصله میان دو محور، خبر فضای پا و سر بیشتر برای سرنشینان به‌ویژه در ردیف دوم و سوم صندلی‌های می‎دهد.

فضای داخلی این خودرو آنقدر جادار است که با جمع کردنی صندلی‌های ردیف دوم و سوم به صورت برقی، ۲۴۰۰ لیتر فضای بار قابل دسترس خواهد بود.

همچنین مشتریان می‌توانند به جای بهره‌گیری از نسخه استاندارد ۷ صندلی، نسخه لوکس ۶ صندلی این خودرو را سفارش دهند که شامل دو صندلی مجزا برای ردیف دوم با امکانات لوکس و منحصربه‌فرد می‎شود.

برای GLS جدید فعلا دو پیشرانه معرفی شده که شامل یک نمونه بنزینی و یک نمونه دیزلی می‎شود. پیشرانه بنزینی یک نمونه ۴.۰ لیتری ۸ سیلندر V شکل است که روی مدل GLS 580 4Matic عرضه شده و با تجهیز به یک موتور کمکی برقی ۴۸ ولتی، یک هیبرید نیز به حساب می‌آید.

GLS 580 که به صورت استاندارد از سیستم هوشمند چهارچرخ متحرک مرسدس‌ بنز بهره می‌برد توان پیشرانه بنزینی آن به ۴۸۲ اسب‌ بخار می‌رسد و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. موتور برقی کمکی نیز توانایی تولید ۲۲ اسب‎ بخار نیرو و گشتاور اضافی ۲۵۰ نیوتن‌ متر را دارد.

پیشرانه دیزلی اما تنها در بازار اروپا و روسیه عرضه می‌شود. این نسخه که با نام GLS 350 d 4Matic و GLS 400 d 4Matic قابل سفارش است مجهز به یک پیشرانه ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر خطی دیزلی بوده که یکی توانایی تولید ۲۸۲ اسب‌بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر و دیگری توان ۳۲۵ اسب‌بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

تمامی مدل‌های GLS مجهز به گیربکس پیشرفته ۹ سرعته G ترونیک خواهند بود و همگی از سیستم چهارچرخ متحرکت هوشمند 4Matic بهره می‌برند.

پیش‌بینی می‌شود نسخه‌های AMG و میباخ نیز برای این خودرو ارائه شوند که احتمالا به پیشرانه‌های نیرومند ۸ سیلندر و حتی ۱۲ سیلندر نیز مجهز خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها