جام‌جم در گفت‌وگو با کارشناسان و متخصصان فضای مجازی طرح دوفوریتی تحریم اپل را بررسی می‌کند

مجلس به‌دنبال مهار سیب سمی

جام‌جم آنلاین گزارش می‌دهد؛

عقده گشایی سیاسی سایت منتسب به دولت

ایجاد ارتباط بی معنا میان انتخاب سردار سلامی به عنوان فرمانده سپاه و سخنان پمپئو پیرامون به صفر رساندن صادرات نفتی ایران توسط سایت اعتدال موجب شد تا بیش از پیش به ذبح اخلاق و غیرواقع نمایی رسانه ای در میان برخی از رسانه های هوادار دولت پی ببریم. اتفاقی که می توان یک نوع فرار رو به جلو توسط سایت اعتدال! عنوان نمود.
کد خبر: ۱۲۰۲۳۶۰
عقده گشایی سیاسی سایت منتسب به دولت

جام‌جم آنلاین: ایجاد ارتباط بی معنا میان انتخاب سردار سلامی به عنوان فرمانده سپاه و سخنان پمپئو پیرامون به صفر رساندن صادرات نفتی ایران توسط سایت اعتدال موجب شد تا بیش از پیش به ذبح اخلاق و غیرواقع نمایی رسانه ای در میان برخی از رسانه های هوادار دولت پی ببریم. اتفاقی که می توان یک نوع فرار رو به جلو توسط سایت اعتدال! عنوان نمود.

شیطنت رسانه منتسب به دولت

شیطنت رسانه منتسب به دولت در ربط دادن افزایش دامنه تحریم‌های آمریکا به انتصاب سردار حسین سلامی به فرماندهی سپاه را می‌توان به‌عنوان تلاش دولتی‌ها برای فرار به جلو در برابر ناتوانی در اجرای اقتصاد مقاومتی تعبیر کرد.

امروز در حالی این رسانه‌ منتسب به دولت همسو با رسانه‌های بیگانه تلاش دارد در خصوص انتخاب سردار سلامی فضاسازی منفی انجام دهد که نزدیک به یک سال از نقض برجام به‌عنوان مهم‌ترین افتخاری که دولت یازدهم به‌حساب خود گذاشته بود می‌گذرد و دولت دوازدهم در شرایطی که با سبد برجامی، تمامی تخم‌مرغ‌های خود را ازدست‌داده هرروز شاهد آب شدن بیشتر کوه یخ امید به اروپایی‌هاست.

اکنون یک سال از زمانی که قرار بود سازوکار حمایتی اروپا برای ایمن‌سازی تجارت با ایران در برابر تحریم‌های آمریکا ایجاد شود می‌گذرد و عملاً تنها چیزی که دست دولت را گرفته سازوکاری محدود است که گفته می‌شود در برابر فروش نفت ایران امکان خرید دارو و مواد غذایی از سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان و نه تمام اروپا را به ایران می‌دهد و در این میان عملاً موضوع انتقال پول به کشور هم نادیده گرفته‌شده تا به نحوی راهکار نفت در برابر غذا پیش روی ایران باشد، نظریه‌ای که شاید به توان نمود واقعی آن را در تعلل کشورهای اروپایی برای انتقال کمک‌های نقدی به هلال‌احمر ایران با بهانه تحریم‌های ایالات‌متحده دانست.

سردرگمی کدخدا باوران

کدخدا باوران دیروز در شرایطی که به اعتراف جان کری وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، «به دلیل ترس بانک‌ها از تحریم‌های ثانویه آمریکا از تمامی مزایای برجام بهره‌مند نشدند و ترامپ هم با خروج از این توافق، تمام مواردی که رهبر ایران در مورد بدعهدی آمریکا پیش‌بینی کرده بود را تائید کرده است»، امروز دم از غیرقابل‌اعتماد بودن ایالات‌متحده می‌زنند و در چرخشی ظاهری به فکر بهره‌مندی از ظرفیت‌های فراوان داخل و کشورهای همسایه افتاده‌اند بااین‌حال نگاه واردات محور موجب فرصت سوزی 6 ساله دولت در ایجاد اقتصاد مقاومتی برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن شده و از سوی دیگر وابستگی قدیمی اقتصاد کشور به خام فروشی نفتی بدون توجه به مزیت‌های فرآوری این محصول، موجب شده تا هر تهدیدی در خصوص ایجاد محدودیت بر سر فروش نفت تبدیل به کابوس مسئولین اقتصادی کشور شود و هرچند به گفته کارشناسان رؤیای آمریکایی‌ها برای صفر رساندن فروش نفت ایران همان‌طور که در زمان جنگ و دوران قبلی تحریم تعبیر نشده این بار هم تعبیر نخواهد شد و همان‌گونه که فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید دارد:«کف فروش نفت ایران را مناسبات دوجانبه نه بلوف‌های سیاسی ترامپ و پمپئو تعیین می‌کند و هیچ‌گاه فروش نفت ما به کمتر از یک‌میلیون بشکه در روز نخواهد رسید» اما نگاه غرب‌ محور موجب می‌شود در شرایطی که رهبر ایران در پاسخ به اقدامات خصمانه آمریکا مانند نقض برجام و تروریست‌ خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار انتخاب مجدد بنیامین نتانیاهو به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، سردار سلامی را که به‌عنوان یکی از جدی‌ترین فرماندهان سپاه در برابر رفتارهای خصمانه دشمنان به شمار می‌آید را برای فرماندهی جدید سپاه منصوب کنند، بر اساس آن نگاه تلاش کنند انتصاب جدید را عاملی برای عدم تعلیق چند کشور از تحریم‌های نفتی ایالات‌متحده علیه ایران جلوه دهند.

ارتباط انتصاب جدید با تحریم تجدید

فارغ از اینکه یک مقام ارشد کابینه ترامپ ۱۳ فروردین «از احتمال حذف معافیت‌ها آمریکا برای تحریم نفتی ایران خبر داد بود» و طبیعتاً احتمال ارتباط لغو معافیت‌های تحریمی با انتصاب فرمانده جدید سپاه نزدیک به صفر است مسئله مهمی که باید به آن پاسخ داده شود این است که دولت و حامیان آنچه زمانی قرار است به‌جای رؤیای سازندگی غربی به فکر استفاده از واقعیت‌های داخلی و ظرفیت‌های بسیار در کشورهای همسایه که هم‌اکنون در کنار چین مهم‌ترین شریک تجاری ایران به‌حساب می‌آیند شوند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها