عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

دولتی‌ها در مساله مسکن مانده‌اند

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

شفافیت معاملات عامل تأثیرگذار در مدیریت بازار مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه تأثیر شفافیت معاملات مسکن در مدیریت این بازار اظهار کرد ما باید یک اطلاعات جامع و کامل از همه معاملات، مسکن‌های خالی و همچنین مسکن‌ها مورد نیاز داشته باشیم و این اطلاعات می‌تواند در مدیریت بازار مسکن کمک‌کننده باشد.
کد خبر: ۱۲۰۷۱۴۷
شفافیت معاملات عامل تأثیرگذار در مدیریت بازار مسکن

شهرام کوسه غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص آشفتگی بازار مسکن با تاکید براینکه باید توجه داشت گرانی قیمت مسکن نشات گرفته از موضوعات دیگر است خاطرنشان کرد: فقط قیمت‌ها در مسکن بالا نرفته و در موارد دیگر هم شاهد افزایش قیمت‌ها بوده‌ایم که در بازار مسکن تأثیر گذاشته است.

کوسه غراوی اظهار کرد: با توجه به همخوانی نداشتن عرضه و تقاضا در بازار مسکن و اینکه عرضه مسکن کمتر از تقاضای آن است لازم است دولت حمایت بیشتر از بخش خصوصی برای تولید مسکن انجام دهد و همچنین می‌بایستی تسهیلاتی با مبلغ بیشتر و بازپرداخت طولانی‌تر پرداخت شود تا موجب رغبت انبوه‌سازان برای ورود به بازار مسکن شود.

وی با تاکید بر لزوم ورود دولت برای حمایت از بازسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: هرچند مسکن مهر کار بسیار خوبی بود ولی بهتر بود وارد بخش بافت‌های فرسوده می‌شد چون با توجه به زیرساخت‌های که در بافت‌های فرسوده وجود دارد هم می‌توانست موجب نوسازی ساختمان‌ها شود و هم از آسیب زلزله‌ها جلوگیری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید برلزوم پیگیری طرح جامع مسکن توسط دولت اظهار کرد: علاوه بر این باید برای کنترل بار روانی مسکن هم یک کمیته ویژه تشکیل شود چون بعضی از مواقع قیمت‌ها به تأسی از یکسری شایعات در بازار سرسام‌آور گران می‌شود.

وی با بیان اینکه کنترل بیش‌ازپیش بنگاه‌های معاملات ملکی و غیره می‌تواند موجب مدیریت بازار مسکن شود اظهار کرد: مجلس هم همیشه این آمادگی را داشته و دارد که بتواند در بهبود و کم شدن قیمت مسکن و کنترل بازار آن کمک کند و اگر خلأ قانونی احساس می‌کنند وجود دارد آن را برطرف کنند.

کوسه غراوی با تاکید بر اینکه تأثیر شفافیت معاملات مسکن در مدیریت این بازار اظهار کرد ما باید یک اطلاعات جامع و کامل از همه معاملات، مسکن‌های خالی و همچنین مسکن‌ها مورد نیاز داشته باشیم و این اطلاعات می‌تواند در مدیریت بازار مسکن کمک‌کننده باشد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه معاونت جدید مسکن وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین و تنظیم برنامه‌های خوبی در حوزه مسکن هستند بتواند به تعدیل قیمت بازار مسکن و همچنین اجاره‌بها کمک کند و امیدوار هستیم بازار مسکن به یک قیمت نرمالی برسد که با افزایش قدرت خرید مردم جلوی گرانی سرسام‌آور گرفته شود، در کنار این مساله مجلس باید بخش‌ نظارتی خود در حوزه مسکن را هم تقویت کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه لازم است تمام طرح‌های دولت برای بخش مسکن قابلیت انجام داشته باشد ضمن یادآوری عملیاتی نشدن طرح آخوندی به عنوان مسکن اجتماعی خاطرنشان کرد: طرح‌های که از طرف دولت مطرح می‌شود باید عملیات محور باشد تا مردم بتوانند ملموس و بالعینه نتیجه آن را ببینند و در مجموع امیدواریم برنامه‌های که ارائه می‌شود بتواند به سرانجامی برسد تا مردم منفعت آن را ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها