اگر بتوانید چشمتان را روی تاریخچه‌ی غنی تویوتا سوپرا ببندید به احتمال بسیار زیاد نسل جدید این خودرو را که با کد A90 شناخته می‌شود محصولی عالی خواهید دانست.
کد خبر: ۱۲۰۷۵۶۸
تست شتاب صفر تا 200 تویوتا سوپرای جدید (+تصاویر و فیلم)

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، پنجمین نسل این کوپه‌ی اسپورت نمادین در روزهای اخیر توجهات بیشتری را به خود جلب کرده زیرا کار اند درایور توانسته با آن رکورد صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.8 ثانیه‌ای را ثبت کند که سه‌دهم ثانیه بهتر از رکورد رسمی اعلامی توسط تویوتا می‌باشد.


مجله‌ی موتور اسپورت فرانسه نیز فرصت شتاب‌گیری با تویوتا سوپرا GR 2020 را داشته و اقدام به ثبت شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت این خودروی ژاپنی کرده است. ظاهراً سوپرا این تست شتاب را در مدت حدود 16 ثانیه به پایان رسانده است. همچنین شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت ثبت شده توسط مجله موتور اسپورت نیز در همان محدوده‌ی اعلامی توسط تویوتا بوده است.


صدایی که خواهید شنید از پیشرانه‌ای برمی‌خیزد که تا دور حدود 7 هزار می‌غرد. البته این صدا برای ماشین بازان کار درست آشنا خواهد بود چراکه در واقع پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی ساخت ب ام و می‌باشد. این نیروگاه در سوپرا قدرت 335 اسبی و گشتاور 495 نیوتون متری داشته که قدرت آن 47 اسب بخار و گشتاورش نیز 5 نیوتون متر کمتر از پسرعموی آلمانی یعنی ب ام و Z4 جدید است.

سوپرای 6 سیلندر تنها آغاز راه این خودرو در نسل جدیدش بوده زیرا تویوتا برنامه‌های خود برای تولید نسخه‌ی داغ‌تر GRMN را تأیید کرده است. مهندس ارشد این خودرو در مصاحبه با اصحاب رسانه اعلام کرده بود استادان مشهور گازو ریسینگ وظیفه‌ی تولید نسخه‌ی خاص‌تر از سوپرا را بر عهده گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها