وزیر خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعاهای واشنگتن علیه ایران تاکید کرد: هیچ کسی در دولت آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست.
کد خبر: ۱۲۰۸۰۶۹
هیچکس در دولت آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، مایک پمپئو در مصاحبه با شبکه OANN آمریکا در این خصوص که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته خواهان جنگ نیست، اظهار داشت: بله، رئیس جمهوری خواستار جنگ نیست. من هم خواهان جنگ نیستم. هیچ کسی را در دولت نمی شناسم که خواهان جنگ باشد. امروز صبح با پاتریک شاناهان (سرپرست وزارت دفاع) صحبت کردم. هیچیک از ما جنگ نمی خواهیم.

هر چند ایران همواره تاکید کرده که به دنبال سلاح هسته ای نیست و گزارش های مکرر و متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران را تایید کرده است، اما پمپئو گفت: ما اجازه نخواهیم داد که آنها به سلاح هسته ای دست پیدا کنند. ما نمی خواهیم به آنها اجازه دهیم که برنامه موشکی خود را توسعه دهند.

وی افزود: ما برای جلوگیری از دستیابی آنها به منابع انجام این کار، مشغول کارزاری دیپلماتیک و اقتصادی هستیم.

آمریکا پس از خروج سال گذشته از برجام و بازگرداندان تحریم ها علیه ایران، طی ماه ها و خصوصاً هفته های اخیر دست به اقدامات تنش زا زده و سعی کرده است زمینه ناآرامی در منطقه را فراهم کند.

واشنگتن ناوهواپیمابر آبراهام لینکلن و یکانی از بمب افکن ها را به سوی خلیج فارس اعزام کرد. آمریکا همچنین روز جمعه نیز دو تصمیم جنجالی برای اعزام یک هزار و پانصد نیروی نظامی به خاورمیانه و تسریع در فروش ۸.۱ میلیارد دلار تسلیحات به عربستان، امارات و اردن بدون کسب مجوز از کنگره اتخاذ کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها