یک کمدین و منتقد سیاست‎های رژیم سعودی می‎گوید که تلفن همراه وی اخیرا از سوی سازمان‎های جاسوسی عربستان و با همکاری اسرائیل هک شده است.
کد خبر: ۱۲۱۱۴۹۴
آدمکش‌های آل سعود در پی کمدین عربستانی

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، یک کمدین سعودی گفته تلفن او اخیرا هک شده و از بیم ربوده شدن و قتل از سوی آدمکش‌های سعودی در ترس زندگی می‌کند.

غانم الدوسری رژیم عربستان را متهم کرده که یک ابزار جاسوسی را در گوشی وی نصب کرده‌اند و حاضر است این موضوع را در دادگاه پیگیری کند و ثابت کند.

الدوسری گفته قتل خاشقجی نشان می‌دهد، رژیم خونخوار سعودی تا کجا برای ساکت کردن منتقدان خود خواهد رفت.

این فعال عربستانی که در لندن زندگی می‌کند گفته به دفعات تهدید به مرگ شده و حتی سال گذشته یک گروه سعودی در نایستبورگ او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

الدوسری گفته که پس از این حادثه متوجه شده که یکی از افرادی که به او حمله کرده، ماهر عبدالعزیز مطرب، مامور امنیتی مظنون به قتل خاشقجی بوده است.

مطرب در میان ۱۱ مظنونی است که در عربستان در پرونده قتل خاشقجی بازداشت شدند.

وکلای دوسری درباره هک شدن تلفن همراه این منتقد سعودی، پرونده حقوقی تنظیم کرده‎اند و به سفارت عربستان در لندن داده‎اند.

آدمکش‌های آل سعود در پی کمدین عربستانی در لندن/همکاری عربستان و اسرائیل برای هک کردن تلفن غانم الدوسری

این کمدین که کانال یوتیوب او بیش از ۲۰۰ میلیون بازدید داشته است به میرور آنلاین می‎گوید: سفارت شش ماه فرصت دارد پاسخ بدهد چرا که اگر پاسخی دریافت نکنیم در دادگاه اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به قتل خاشقجی به دست سعودی‎ها تاکید می‎کند که «جمال شخص بسیار مهمی بود».

این منتقد سیاست‎های سعودی در بخش دیگری گفت که آنها اهمیتی به کاری که انجام می‌دهند نمی‌دهند، هر زمان فرصتی پیدا کنند این کار را می‌کنند. آن‌ها هرکسی که انتقاد کند را تروریست می‌دانند و به دنبال او می‌روند.

این کمدین سعودی می‎گوید نرم افزار جاسوسی که با آن گوشی او را هدف قرار داده بودند پگاسوس نام دارد که توسط شرکت «ان‎اس‎اُ» اسرائیل ساخته شده است.

این نرم افزار جاسوسی میکروفون و دوربین فرد را هک کرده و اطلاعات داخل گوشی همراه را استخراج می‌کند.

الدوسری که از سال ۲۰۰۳ در انگلیس زندگی می‌کند گفته مدت زیادی است که هدف رژیم سعودی است، چون از دولت عربستان انتقاد می‌کند.

به گفته الدوسری، سعودی‌ها در اروپا تعدادی زیادی را دزدیده‎اند و از سرنوشت این افراد خبری در دست نیست.

وی می‎گوید: آن‌ها(سعودی‎ها) یک دختر را که تلاش داشت به استرالیا برود به گروگان گرفتند چرا که برای ساکت کردن منتقدان هر کاری می‌کنند و هرجایی می‌روند تا آن‌ها را به عربستان برگرداندند.

میرور در بخشی از این گزارش می‎نویسد که دوسری به همین دلیل نگران است که توسط عوامل سعودی ربوده شود یا به قتل برسد.

الدوسری تاکید کرده که این روز‌ها بسیار محتاط بوده و زیاد در بیرون از منزل خود رفت و آمد نمی‎کند.

وی می‎گوید:من خیلی مرکز لندن نمی‌روم، سعودی‌ها اصلا قابل پیش بینی نیستند؛ آن‌ها مردم را در خارج تهدید می‌کنند تا آنها را به سکوت وادارند.

الدوسری گفته با وجود تهدیدها، سکوت نخواهد کرد و به انتقاداتش از رژیم سعودی ادامه خواهد داد.

این منتقد سعودی در بخش دیگری همچنین درباره خاشقجی گفت: من وقتی خاشقجی در سال ۲۰۰۴ در لندن کار می‌کرد او را دیدم؛ خاشقجی فرد بسیار خوب و متواضعی بود. او رفتار احتیاط‎آمیزی داشت.

شرکت حقوقی «لایت‎دی» که وکالت الدوسری را بر عهده گرفته است در بیانیه‌ای اعلام کرد آزمایش‌های تشخیص هک روی گوشی وی انجام شده است.

به گفته سخنگوی این شرکت، پیام‌هایی که به گوشی الدوسری ارسال می‎شده حاوی لینک مخرب بوده است. در نتیجه شارژ گوشی این منتقد و کمدین سعودی خیلی زود تمام شده، داغ شده و آپدیت نمی‌شده است.

براساس این بیانیه، آزمایشگاه سیتیزن تایید کرده است که پیام‌های مخبر حاوی لینک‌های جاسوسی بوده است. زمانی که روی لینک کلیک میشده است با نرم افزار جاسوسی پگاسوس و زیرساخت ان‎اس‎اُ ارتباط برقرار می‎شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها