رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران چنانچه اراده کند به صورت علنی و آشکار در منطقه با دشمنان خود از جمله آمریکا برخورد خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۱۲۱۶۰
ایران اراده کند علنی با دشمنان برخورد می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تجلیل از برترین های آموزش نیروهای مسلح در دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز با دشمنانی بدعهد و بداخلاق و فریبکار همچون آمریکا روبروست که از یک سو فشارها را بر جمهوری اسلامی افزایش می دهد و از سوی دیگر دم از مذاکره می زند یعنی راهبرد فشار فزاینده و توسعه یابنده و شعار مذاکره، تفاهم و توافق سردادن؛ که این راهبرد خطرناکی هست که از سوی دشمن ما با آن مواجه هستیم.

وی افزود: رژیم بعث عراق به رهبری صدام نیز در دوران جنگ تحمیلی بر ایران شهرهای ما را بمباران جنگی شیمیایی و موشک باران می کرد و همزمان شعار صلح نیز سر میداد و جمهوری اسلامی ایران امروز با یک صدام جدید بنام ترامپ، لکن با روش های پیچیده تر و خطرناکتر و عوام فریبانه روبروست. به اذعان مسئولان آمریکایی در حوزه جنگ اقتصادی و جنگ روانی در طول تاریخ چنین فشاری به هیچ کشوری وارد نکرده اند و این فشار با هدف قرار دادن ایران بین دو گزینه جنگ و مذاکره هست و چون آمریکا توان جنگیدن با ایران مقتدر را ندارد و به همین دلیل تمامی تلاشش به سوی مذاکره هست که نتیجه آن می تواند تسلیم ایران باشد لذا به این دلیل جمهوری اسلامی گزینه مقاومت و دفاع انقلابی و فعال را انتخاب نموده و محکم پای آن نیز خواهد ایستاد.

سرلشکر باقری گفت: آمریکا و اذنابش فرافکنی هایی مرتبط با حوادث اخیر در خلیج فارس ( انفجار در بندر فجیره امارات، انفجار در دو کشتی نفتکش در دریای عمان) را مبنای اتهام به ایران قرار داده است لیکن آنها باید با این واقعیت آشنا بشوند که جمهوری اسلامی ایران چنانچه اراده ای مبنی بر جلوگیری از صدور نفت از خلیج فارس را داشته باشد به دلیل قدرتمندی کشور و نیروهای مسلح، آن اراده را به طور کامل محقق و بطور علنی و آشکار اعلام خواهد کرد و همچون آمریکای تروریست، فریبکار و ناامن کننده جهان و اذناب منطقه ای و بین المللی آن فریبکاری و پنهان کاری نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به صورت هوشمندانه، دقیق و مستمر تمام حرکات دشمنان خود را زیر نظر داشته و رصد می نماید و در صورت نیاز به صورت علنی، آشکار و پرقدرت و با شدت با دشمنان ملت و منافع ملی کشور ، برخورد و در منطقه ای بسیار وسیع از آن دفاع خواهد کرد و هیچ ملاحظه ای را درقالب پنهان کاری و فریب کاری نخواهد داشت زیرا چنین ملاحظه ای را کشوری در دستور کار خود قرار میدهد که ضعف قدرت و توانمندی داشته باشد اما امروز با لطف لایزال الهی ایران اسلامی در اوج قدرت و دشمنان در نهایت ذلت هستند.

در پایان این مراسم تعدادی از خانواده های معزز شهدا و برترین های حوزه آموزش در سطوح مختلف و در سازمان های ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مورد تجلیل و تقدیر ریاست ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفتند.

ایران، حامی امنیت منطقه خلیج فارس

سرلشکر باقری جمهوری اسلامی ایران را حامی امنیت منطقه خلیج فارس و امنیت این منطقه را به مثابه امنیت کشور دانست.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در حاشیه همایش تجلیل از فرماندهان حوزه تربیت و آموزش نیرو‌های مسلح در دانشگاه امام حسین (ع) در گفتگوی اختصاصی با بیان اینکه بار‌ها اعلام کرده ایم که امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس مانند امنیت کشورمان برای ما اهمیت دارد، گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با تسلطی که بر خلیج فارس و تنگه هرمز دارند امنیت آن را برقرار می‌کنند.
وی با اشاره به وقوع برخی حوادث مشکوک در جنوب دریای عمان برای نفت کش‌ها و تلاش دشمنان برای نسبت دادن این حوادث به جمهوری اسلامی به سرکردگی و امریکا و تعداد اندکی از همراهان مرتجع منطقه‌ای و رژیم صهیونیستی که هیچ ارزشی ندارند، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است تا هنگامی که کسی برای امنیت تنگه هرمز مشکلی ایجاد نکند ما امنیت آن را البته تا هنگامی که نفت جمهوری اسلامی ایران صادر شود، حفظ می‌کنیم و نفت دیگران هم با امنیت صادر می‌شود.

سرلشکر باقری اضافه کرد: ما توانایی این را داریم که اگر بخواهیم، می‌توانیم تنگه هرمز را مسدود کنیم و به نحوی اقدام خواهیم کرد که قطره‌ای نفت خارج نخواهد شد و یکی دور مورد اتفاقاتی که رخ داد و ما مسئولیت آن را نمی‌پذیریم به این معنی است که این جزو توطئه‌ها و اقدامات مشکوک دشمنان است.
وی گفت: جمهوری اسلامی اگر نیت و اراده انسداد تنگه هرمز را داشته باشد آن را اعلام می‌کند و با صلابت این کار را به طور کامل انجام می‌دهد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: مهم این است که در مقطع اخیر که دشمنان مانند صدام که شعار صلح می‌داد، اما شهر‌های ما را با موشک می‌زد و بخشی از شهر‌های مرزی و رزمندگان ما را با بمباران شیمیایی هدف می‌گرفت و جنگ را با خباثت تمام در جبهه ادامه و شعار صلح طلبی می‌داد؛ امریکا یی‌ها هم هفته‌ای یا روزی یک تحریم جدید را به ملت ایران تحمیل می‌کنند و نیت آن‌ها این است که بعضا با خباثت می‌گویند که می‌خواهند ریشه ملت ایران را بخشکانند، اما در شعار و بلندگو شعار مذاکره می‌دهند.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ملت ایران راهبرد مقاومت و ایستادگی را انتخاب کرده است و همانگونه که رهبری در ملاقات نخست وزیر ژاپن به ایشان فرمودند در این مقطع و تحت فشار هیچ گونه مذاکره‌ای را نخواهیم کرد، گفت: این دشمن هست که با پذیرش خفت بایستی عقب نشینی کند و هم مسیر فروش نفت را باز و تبادلات بانکی را حل کند و در این مقطع هیچ گونه مذاکره و کوتاه آمدنی را شاهد نخواهد بود.

مسایل آموزشی؛ اولویت نیروهای مسلح

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مسایل آموزشی در اولویت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

سردار سرلشکر پاسدار باقری در حاشیه همایش تجلیل از فرماندهان و مسئولان حوزه تربیت و آموزش نیروهای مسلح با بیان اینکه باتوجه به تنوع ماموریتها از حیث دفاعی و امنیتی در نیروهای مسلح لازم است که آموزش های ما بروز شود، گفت: این مسئله فرایند قابل توجهی دارد که به طور دائم ماموریت ها را با تدوین تجربه ها به مسئولان آموزشی و استادان منتقل کنیم.

وی افزود: استادان و فرماندهان میدانی دائما در گردش هستند به نحوی که دانشجویان و دانش پژوهانی که وارد فرآیند آموزشی و پژوهشی می شوند، مسایل روز و ماموریت های روز نیروهای مسلح و آخرین روش های قابل قبول و موفق را فرامی گیرند و این کار جریان مستمر دارد.

سرلشکر باقری گفت: در مراسم امروز که همایش بزرگی است برترین های آموزشی نیروهای مسلح اعم از مربیان و استادان آموزشی، پژوهشگران حوزه آموزش قدردانی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها