سازمان پزشکی قانونی کشور:

سال گذشته ۳۷۴۵ موتورسوار کشته شدند

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که سال گذشته ۳۷۴۵ موتورسوار در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۳۶۰۸ نفر مرد و ۱۳۷ نفر زن بودند.
کد خبر: ۱۲۱۲۲۶۲
سال گذشته ۳۷۴۵ موتورسوار کشته شدند

به گزارش جام جم آنلاین اداره کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، سازمان پزشکی قانونی کشور آمار تلفات موتورسواران در سال گذشته، را اعلام کرد. بر اساس این آمار تلفات موتورسواران ۲۱.۸ درصد از کل تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است.

براساس آمارهای موجود بیشترین آمار تلفات موتورسواران در سال گذشته به ترتیب مربوط به استان تهران با ۳۸۶، فارس با ۳۲۷، اصفهان با ۲۸۹ و کمترین آن مربوط به ایلام با ۱۲، کهگیلویه و بویراحمد با ۲۲ و اردبیل با ۲۳ فوتی بوده است.

مطابق آمارهای سال گذشته سهم تلفات موتورسواران در مقایسه با کل تلفات حوادث رانندگی در استان‌های گلستان و هرمزگان رقمی قابل توجه است. در استان گلستان سهم تلفات موتورسواران از کل تلفات ۴۲.۶ درصد و در استان هرمزگان ۳۶.۲ درصد بوده است.

آمارها نشان می‌دهد بیشترین علت مرگ موتورسواران ضربه به سر است. این عامل به تنهایی ۵۱.۶ درصد از مرگ موتورسواران را در سال گذشته به دنبال داشته است که ۱۹۳۳ نفر از کل تلفات را دربر می‌گیرد.

۱۸ تا ۳۹ ساله‌ها، بیش از نیمی از کشته‌ها

۵۴.۶ درصد از کشته‌های موتورسیکلت بین ۱۸ تا ۳۹ سال سن داشته‌اند همچنین افراد کمتر از ۱۰ سال ۱.۵ درصد، ۱۱ تا ۱۷ سال ۱۲ درصد،۴۰ تا ۴۹ سال ۱۰.۷ درصد،۵۰ تا ۵۹ سال ۹.۲ درصد، ۶۰ سال و بالاتر ۱۱.۹ درصد تشکیل می‌دادند. رده سنی یک دهم درصد از تلفات سال گذشته نیز نامعلوم گزارش شده است.

بیشترین آمار تلفات موتورسواران بر اساس محل فوت در جاده‌های برون شهری اتفاق افتاده است که ۴۴.۵ درصد از کل تلفات را در برمی‌گیرد. بعد از آن ۳۸.۵ درصد در مسیرهای درون شهری، ۱۰.۸ درصد در مسیرهای روستایی، ۱.۲ درصد در راه‌های اختصاصی و ۵.۲ درصد نیز در سایر مسیرها جان خود را از دست داده اند.

شغل ۴۱ درصد تلفات موتورسواران در سال گذشته آزاد گزارش شده است که رقمی برابر با ۱۵۳۵ نفر از کل تلفات است و بیشترین تعداد رادر بر می‌گیرد. مشاغلی همچون کارگران با ۷۵۲ نفر (۲۰.۱ درصد از کل تلفات) و دانش آموزان با ۴۰۵ نفر (۱۰.۸ درصد از کل تلفات) به ترتیب بیشترین تلفات موتورسواران را بعد از شغل آزاد داشته‌اند.

از نظر وضعیت تحصیلی نیز بیشترین گروه تلفات با ۲۸۸۶ نفر (۷۷ درصد) تحصیلات زیر دیپلم داشته‌اند. ۱۶.۲ درصد از کشته شدگان مدرک دیپلم و ۵.۲ درصد نیز دانشجو بوده و یا مدارک بالای دیپلم داشته‌اند. وضعیت تحصیلی ۵۹ نفر از درگذشتگان ( ۱.۶ درصد) نامعلوم گزارش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها