روحانی در مراسم بهره برداری از پایانه سلام:

امروز اساس جنگ بدخواهان با ما؛ جنگ امید یا جنگ اراده ها است

رئیس‌جمهور گفت: باوجود همه فشار‌های دشمنان هر روز شاهد تحرک تازه در اقتصادمان هستیم.
کد خبر: ۱۲۱۲۳۰۶
امروز اساس جنگ بدخواهان با ما؛ جنگ امید یا جنگ اراده ها است

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، حسن روحانی در مراسم افتتاحیه پایانه مسافربری سلام در فرودگاه امام خمینی (ره) افزود: امروز روز بسیار مبارک و خوشحال کننده‌ای است برای همه مردم عزیز ایران به خاطر اینکه در این شرایط حساسی که بدخواهان می‌خواهند بگویند که توسعه ایران متوقف شده و مردم نسبت به آینده کشور نا امید شده اند با وجود همه فشار‌های دشمنان ما هر روز شاهد تحرک تازه در اقتصاد و حرکت بزرگ اجتماعی در کشور عزیزمان ایران هستیم وخواهیم بود.

امروز اساس جنگ بدخواهان با ما؛ جنگ امید یا جنگ اراده ها است

وی گفت: امروز اساس جنگ بدخواهان با ما جنگ امید یا جنگ اراده هاست آن‌ها می‌خواهند به هدفی که می‌خواهند امیدوار باشند و به توطئه و نقشه شومشان و می‌خواهند ملت ایران را از آینده توسعه کشور نا امید کنند متقابلاً ملت بزرگ ما می‌خواهد امید و سرزندگی خود را نشان دهد و دشمن را نسبت به اهداف شومش نا امید کند.

رئیس جمهور افزود: هم اقدامات دشمنان برای فشار به ملت ایران و هم عکس العمل نظام جمهوری اسلامی در برابر فشار‌ها افزایش یافته است.

ما با هیچ ملتی نمی‌جنگیم

وی گفت: ما با هیچ ملتی نمی‌جنگیم و طرف مقابل ما یک عده سیاستمدار کم تجربه هستند.

روحانی افزود: پایان این نبرد پیروزی ملت است، چون طرف مقابل ما ملت نیست و ما با هیچ ملتی نمی‌جنگیم بلکه طرف مقابل ما یک عده سیاستمدار کم تجربه هستند.

وی گفت: این طرف داستان گروهی از مسئولان کشور نیستند بلکه تمام ملت یکپارچه اند و دشمنی آن‌ها هم به طور مستقیم علیه فرد فرد ملت ایران است.

رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: فشاری که به ملت وارد می‌شود بر اقشار کم درآمد بیشتر است و سایر اقشار فشار کمتری را تحمل می‌کنند هر چند باید بگوییم آن‌ها موفق نیستند و دلیل این حرف هم همین افتتاح‌هایی است که در سراسر کشور شاهد آن هستیم و امروز شاهد افتتاح پایانه سلام هستیم پایانه‌ای که بیشتر آن در مدت دو سال با تلاش متخصصان و مدیران ساخته شده است.

افتتاح پایانه سلام محصول اراده فرزندان این سرزمین است

رئیس جمهور گفت: فرزندان این سرزمین با تکیه بر اراده و امیدشان به آینده، عشق به وطن و به ملتشان می‌توانند طرح‌هایی را پیش ببرند که قابل رقابت با طرح‌های مشابه در کشور‌های دیگر است.

روحانی افزود: زمانی بود که اگر کشوری ادعا می‌کرد پایانه​ای را در مدت یکی دو سال ساخته ما تعجب می‌کردیم که چطور توانسته اند این پایانه با عظمت و با شکوه را در این مدت کم بسازند، اما امروز به حمدلله ما شاهد این هستیم که فرزندان این سرزمین با تکیه بر اراده شان، امیدشان به آینده، عشق به وطنشان و عشق به ملتشان می‌توانند پروژه‌هایی را که می‌تواند با طرح‌های مشابه در کشور‌های دیگر همسانی و رقابت کند افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه افتتاح پایانه فرودگاهی شاید با افتتاح طرح‌های دیگر اقتصادی متفاوت باشد، گفت: افتتاح پایانه یعنی حضور صنعت هوانوردی، افتتاح پایانه یعنی همکاری بین مدیران فرودگاهی و نیروی انتظامی، افتتاح پایانه فرودگاهی یعنی همکاری بین مدیران آن ترمینال و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افتتاح پایانه یعنی بهره‌مند شدن از صنعت هوانوردی که بخش‌های مختلف دست به دست هم می‌دهند تا یک هواپیمایی سالم و امن در یک فرودگاهی پهلو بگیرد و بتواند مسافران را سالم به مقصد برساند.

رئیس جمهور گفت: همکاری و هماهنگی نهاد‌های مختلف به معنای هماهنگی، همکاری و تعاون و وحدت بخش‌های مختلف برای راه اندازی یک پروژه مهم خدماتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در یک کشور است.

روحانی افزود: ما امروز نیازمند یک تحرک و پرش به سمت توسعه هستیم باوجود تحریم و فشار‌ها امروز هواپیما‌های ما در کشور بطور منظم پرواز می‌کنند.

در صدر کشور‌های پیشرفته جهان در مسیر حرکت هستیم

رئیس جمهور گفت: اگر کشوری از لحاظ خرید هواپیما، قطعات و تعمیر هیچ مشکلی نداشته باشد، اداره صنعت هوانوردی آسان است، اما در کشور ما این چنین نیست.

روحانی در ادامه سخنانش در آیین گشایش پایانه سلام افزود: باوجود همه مشکلات امروز باید از همه بخش‌های صنعت هوانوردی تشکر کنیم کار آسان و ساده نیست، اما بحمدالله کشور ما در صدر کشور‌های پیشرفته جهان در مسیر حرکت است.کمبود‌ها و مشکلاتی داریم، اما این کمبود‌ها قابل رفع است.

ما امروز نیازمند یک تحرک و پرش به سمت توسعه هستیم

وی افزود: دولت یازدهم و سپس دولت دوازدهم یکی از تلاشهایش رونق در بخش صنعت هوایی بوده است.شما می‌دانید که بعد از توافق هسته‌ ای و فضایی را که در روابط بین الملل ایجاد کردیم، بعد از چند ده سال توانستیم تعدادی هواپیمای نو وارد کشور کنیم.

رئیس جمهور افزود: این شاید یکی از آرزو‌های مردم ما بود که وقتی سوار هواپیما می‌شوند هواپیمایی باشد که از کارخانه سازنده مستقیم وارد کشور شده باشد.

روحانی گفت: این روند می‌توانست ادامه پیدا کند و در مسیر ادامه بود، ما در پی خرید صد‌ها فروند هواپیما در طول سال‌های آینده برای راحتی و رفاه مردم و همچنین برای اقتصاد و حمل و نقل کشور بودیم.

رئیس جمهور افزود: اما امروز آمریکا برخلاف همه مقررات بین المللی در برابر ملت ما ایستادگی می‌کند در هر حال باید تشکر و سپاسگزاری کنیم از همه آن‌هایی که امروز صنعت هوایی ما را سرپا نگه داشته اند.

با مقاومت به رونق اقتصادی خواهیم رسید

روحانی با تشکر از دست اندرکاران صنعت هوایی گفت:​ خلبانان، ​ آن‌هایی که در تعمیر و آماده سازی هواپیما و خدمات هوایی تلاش می‌کنند، سازمان هواپیمایی کشوری، ​ سیستم‌های راداری و ارتباطی، ​ نیرو‌های امنیتی مثل نیروی انتظامی و سپاه پاسداران، ​ مدیران راه، ​ مسکن و شهرسازی همه دست به دست هم دادند تا امروز این حرکت را پیش ببریم.

وی افزود:​ افتتاح فرودگاه و پیشرفت صنعت هوایی به معنی مبارزه واقعی مقابل آن‌هایی است که پیشرفت را نمی‌خواهند. ما باید عملا مقابل بدخواهان مقاومت کنیم و عمل ما امروز رونق اقتصادی است، همانطوری که امسال هم سال رونق اقتصادی نامگذاری شده است.

افتتاح پایانه فرودگاهی یعنی حضور و بهره مندی از صنعت هوانوردی

رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه گردشگری از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم برای اشتغال و رونق اقتصادی بوده است، ​ گفت:​ اگر می‌خواهیم گردشگری رونق بگیرد و مردم از جای جای کشور بازدید کنند یا مردم کشور‌های دیگر به ایران سفر کنند و برعکس، ​ بهترین و راحت‌ترین وسیله، ​ صنعت هوایی است، به خصوص با توجه به راحتی، ​ سرعت و امنیت که وسیله‌ای مطمئن در اختیار مردم قرار بگیرد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقاصد خود دست پیدا کنند.

قدرت ملی صنعت حمل و نقل را متحول کرد

رئیس جمهور با بیان اینکه صنعت هوایی نقش مهم و پررنگی در اقتصاد امروز کشور دارد گفت: امروز یک استان اگر یک دانشگاه فعال داشته باشد این استان نیاز به فرودگاه دارد تا بتواند اساتید و دانشجویان را جابه جا کند واگر یک مرکز درمانی در استانی دیگر داشته باشیم صنعت هوایی می‌تواند در خدمات رسانی به بیماران و نیازمندان به درمان کمک فراوان بکند، پس صنعت هوایی برای ما مهم و حیاتی است.

روحانی افزود: این موضوع برای ما مهم است که ایران بتواند یک مرکز ترانزیت و اقتصادی در منطقه و جهان باشد و این حق مردم ماست که بتوانند از این صنعت و مزایای اقتصادی آن بهره‌مند شوند.

رئیس جمهور تاکید کرد: اشتغال زایی که در این صنعت وجود دارد بسیار مهم است و در زندگی و درآمد مردم می‌تواند تاثیرات فراوانی داشته باشد.

وی اظهار داشت: در چند سال گذشته در زمینه توسعه صنعت حمل و نقل و هوایی اقدامات بسیار زیادی شده و در زمینه توسعه ارتباطات گام‌های خوبی برداشته شده است، در زمینه گسترش ارتباطات دریایی، بندری، راه آهن و دیگر موضوعات ظرفیت سازی بسیار خوبی انجام شده تا کشورمان بتواند یک مرکز حمل و نقل مهم در منطقه شود و این ناشی از قدرت ملی ماست.

رئیس جمهور ادامه داد: قدرت ملی ما باعث شد که بتوانیم با استفاده از توانمان صنعت هوایی و حمل ونقل را توسعه بدهیم و این قدرت ترانزیتی می‌تواند ده‌ها و صد‌ها میلیون کالا را از این طریق در کشور و مسیر‌های بین قاره‌ای جا به جا کند.

تراتزیت و گردشگری دو امتیاز جغرافیای ایران است

رئیس جمهور در مراسم افتتاح پایانه سلام فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان این که اتصال ترانزیتی اتصالی است که هیچ کسی با آن نمی‌تواند مبارزه کند، گفت: وقتی کشور‌های شمال، شمال شرقی ما از طریق بندر چابهار و در آینده نه چندان دور از طریق ریل می‌توانند به آب‌های بین المللی متصل شوند این اتصال از بین رفتنی نیست.

روحانی افزود: چابهار نشانه تعامل سازنده ما با جهان است، پایانه فرودگاهی یعنی تعامل سازنده با جهان، صنعت هوانوردی یعنی تعامل سازنده با جهان.

رئیس جمهور گفت: خوشحالیم مسیر هوایی ایران یکی از کریدور‌های بسیار امن جهان است و هواپیما‌های زیادی از فراز کشور ما عبور می‌کند و این به معنای قدرت تزانزیت ماست.

وی با بیان این که وقتی کشور‌های شرق و شمال اروپا، سی آی اس، آسیای مرکزی، قفقاز و افغانستان، می‌توانند از طریق بنادر جنوبی ما به هم متصل شوند این مسیر ترانزیت به معنای قدرت اقتصادی ماست افزود: ترانزیت و گردشگری دو امتیاز بزرگ جغرافیای ایران است.

رئیس جمهور با بیان این که در جنوب ایران ما ۲ هزار کیلومتر ساحل داریم، گفت: دسترسی ما به آب‌های بین المللی در جنوب و به آب‌های منطقه‌ای در شمال فضا و جایگاه جغرافیایی خاصی را در اختیار کشور ما قرار داده که می‌توان از آن برای عبور فیبر نوری، ریل، جاده و مسیر‌های هوایی استفاده کرد و این یک جایگاه منحصر به فرد و بسیار خوب در منطقه است.

روحانی تاکید کرد: جایگاه جغرافیایی کشور ما امتیاز ماست و ما باید از این حق خودمان استفاده کنیم.

پیوند ایران با دنیا ناگسستنی است

رئیس جمهور گفت: بعضی کشور‌ها سعی می‌کنند اتصال ما را با دیگر کشور‌ها قطع کنند، اما همکاری‌ های ایران باید با کشور‌های دیگر به گونه‌ای باشد که هیچ کشوری نتواند ما را از دیگر کشور‌های دنیا جدا کند.

روحانی گفت: این پایانه فرودگاهی با مصالح و تجهیزات و دانش فنی داخل کشور ساخته شده که این نشان از خودکفایی کامل ایران در صنعت ساخت فرودگاه است.

وی گفت: من خوشحالم که اعلام کنم شرکت‌های ایرانی که در خارج کشور فعالیت می‌کنند باعث شده اند که مسئولان خارجی اعتراف کنند که شرکت‌های ایرانی از شرکت‌های دیگر بهتر عمل کرده اند و اگر طرح صنعتی، راه سازی و...‌ را که توسط شرکت‌های ایرانی احداث شده است با طرح‌های اجرا شده شرکت‌های خارجی مقایسه کنیم به گفته خود مسئولان آنها شرکت‌های ایرانی از لحاظ زمان و کیفیت بهتر از شرکت‌های دیگر عمل کرده اند.

رئیس جمهور افزود: ایران باید طوری با دنیا همکاری کند که پیوند ما با دنیا جدانشدنی باشد یعنی در حالیکه کشور‌هایی سعی می‌کنند که اتصال ما را با دیگر کشور‌های دنیا قطع کنند، اما اتصال ایران باید با دنیا به گونه‌ای باشد که همکاری‌های ایران جدانشدنی شود که این خود باعث مقاوم سازی اقتصاد کشور ما خواهد شد.

وی گفت:در حال حاضر هم باوجود تلاش‌های آمریکایی‌ها برای جدا کردن ایران از دنیا کاملا مشخص است که آن‌ها شکست خورده اند و معلوم است که ارتباط ما جدانشدنی است و سند آن هم همایش‌ها و برنامه‌هایی است که در کشور‌های دیگر برگزار می‌شود و در همه آن‌ها ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

هیچ کس در جهان نیست که از کار ایران تجلیل نکند

رئیس جمهور گفت: امروز ما تقابلی با آمریکا داریم، اما هیچ کس در جهان نیست که از کار ایران تجلیل نکند.بیشتر شرکت‌ها بخاطر فشار آمریکا نمی‌توانند درایران کار کنند و این را با تاسف اعلام می‌کنند و امروز ما تقابلی با آمریکا داریم، اما هیچ کس در جهان نیست که از کار ایران تجلیل نکند.

روحانی افزود: ایران به عهد خود وفادار بود، ایران به امضای خود وفادار بود ایران به توافق بین المللی خود وفادار بود و کسی که روبروی ماست به عهد خود وفادار نیست به امضای خود وفادار نیست و توافق بین المللی را زیر پا می‌گذارد و این نکته درطول ۴ سال گذشته به وضوح دیده شده است البته در سال‌های قبل بهانه آوردند که ایران قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و ایران می‌خواهد امنیت جهان را تهدید کند، و امروز درست نقطه مقابل ما این کار را کرده و همه دنیا آمریکا را بعنوان کشوری که عهدشکنی کرده و بر مقررات انسانی عمل نکرده می‌شناسند و اگر هم در مقام عمل دچار مشکل هستند قطعا کسی بر عهد و پیمان ما تردید ندارد.

تلاش دولت برای خانه دار کردن کارمندان دولت از روز اول استخدام

رئیس جمهور گفت: در حال بررسی طرحی هستیم که چگونه کارمندان دولت از روز اولی که استخدام می‌شوند با بخش کمی از حقوقشان بتوانند تا ۱۰ سال اول استخدامشان صاحب یک واحد مسکونی شوند.

روحانی با اشاره به طرح در دست بررسی وزارت راه مبنی بر خانه دار کردن کارمندان دولت از روز نخست استخدام افزود: این بسیار امیدبخش است برای جوان ما که وقتی شروع به کار می‌کند دغدغه نداشته باشد که تا پایان عمر قادر نیست مسکنی را خریداری کند به گونه‌ای باشد که بداند تا ۱۰ - ۱۲ سال بعد بتواند صاحب مسکن شود و بتواند اقساطش را تا پایان عمر خدمتی اش پرداخت کند، که ما داریم روی این طرح کار و بررسی می‌کنیم و ان شاءالله این طرح را تکمیل می‌کنیم.

رئیس جمهور گفت: این یک نکته‌ای بسیار ارزشمند تاریخی برای ملت ایران است در مقابله با یک ابرقدرت بزرگ جهانی به گونه‌ای ما از لحاظ سیاسی و حقوقی و اقدام عملی حرکت کردیم که هیچ کس ما را محکوم نمی‌کند و طرف مقابل ما را محکوم می‌کند این موفقیت و پیروزی است.

وی افزود: در عین حال که ما توان داریم در بخش اقتصادی حرکت بسیار خوبی را علیرغم تحریم‌ها داشته باشیم با این که سال گذشته از لحاظ رشد اقتصادی رشد منفی داشتیم، اما آمار و ارقام در همین سه ماهه اول سال به ما نشان می‌دهد که رشد ما تا پایان سال مثبت خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: با وجود همه مشکلات ما امسال برای طرح عمرانی بودجه‌های لازم را در همین سه ماهه اول سال پرداخت کردیم که این به معنای حرکت بسیار خوب برای طرح‌های عمرانی است.

روحانی با بیان این که وزارت راه و شهرسازی قولی که به مردم داده امیدوار کننده است، افزود: در طول دو سال آینده ان شاءالله ۴۰۰ واحد مسکونی را تحویل مردم خواهد داد همه بخش‌های مختلف خصوصی و همه سرمایه گذاران را به این کار دعوت کرده و این به معنای حرکت خوب در زندگی مردم است.

مسیر‌های حرکت و رشد پیش رویمان است

رئیس جمهور گفت: ما مسیر‌های مختلفی برای حرکت و رشد پیش رویمان داریم.

روحانی در مراسم افتتاحیه پایانه سلام اظهار داشت: ما مسیر‌های مختلفی برای حرکت و پیشرفت پیش رو داریم امسال می‌بینید تا پایان سال ما طرح‌های خیلی مهمی را انشاالله افتتاح می‌کنیم، بخش اول آزادراه تهران - شمال را امیدواریم در همین تابستان بتوانیم افتتاح کنیم، طرح بسیار بزرگ و مهمی است که در کشور ما در طول سال‌های گذشته با تلاش و پیگیری‌های مستمری که انجام شده به نتیجه رسیده است.

رئیس جمهور افزود: این امر می‌تواند امید و نشاط را به مردم بدهد، راه مردم را کوتاه کند، مردم برای مسیر راه فرصت کمتری را طی کنند، بطور مثال در همین ایام عید سعید فطر که مصادف شد با فصل تابستان و پایان امتحانات برخی از مدارس مردم چند روز قبل و بعد از آن به مسافرت رفتند راه آهنی که از تهران به رشت افتتاح شد، همه آن‌هایی که با ماشین به منطقه شمال و گیلان رفته بودند هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت از لحاظ ترافیک دچار مشکل شدند، اما کسانی که با قطار رفته بودند به رشت همه تعریف می‌کردند و خوشحال بودند، چون یک مسیر تفریحی بسیار جذاب، طبیعت بسیار زیبایی دارد، این راه آهن با هنرمندی ساخته شده و بعد از سه یا چهار ساعت از تهران رفتند به جای ده، دوازده ساعت ترافیک براحتی در قطار نشستند.

وی گفت: ما می‌توانیم مسیر‌های جدیدی را برای مردم باز کنیم تا مردم راحت‌تر بتوانند از ایام تعطیلات خود به خوبی استفاده کنند حالا من صرفه جویی سوخت را اینجا حساب نمی‌کنم.

از همه دست اندرکاران پایانه سلام تشکر می‌کنم

روحانی گفت: از همه دست اندرکاران طرح پایانه فرودگاهی سلام، بنیاد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازی و همه نیرو‌های امنیتی که ان را فعال کردند تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور ادامه داد: خوشحالیم که این پایانه مدرن با سیستم هوازی، سیستم آتش نشانی خوب و این پهنای باند راه اندازی شد و این مسئله نشانه توانایی ما در این زمینه است، از هنرمندان عزیز هم می‌خواهم که آثار هنریشان را در اینجا به نمایش بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها