وزیر امور خارجه گفت: جامعه و کشور دارای پیشینه و سابقه فرهنگ و تمدن را هیچ گاه نمی‌شود تهدید کرد و جز زبان تکریم و احترام نمی‌توان با او سخن گفت و این همان فایده راهبردی گردشگری است که فواید فرهنگی و اقتصادی بسیاری به همراه دارد.
کد خبر: ۱۲۱۲۷۸۴
ظریف: جامعه دارای پیشینه فرهنگ و تمدن را نمی شود تهدید کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در مراسم رونمایی تعدادی از هدایای رهبران و رؤسای کشورهای جهان به ایشان که در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، افزود: گردشگری موجب نزدیکی و آشنایی فرهنگ‌ها با همدیگر می‌شود کما اینکه عمق تاریخی ایران در شهرهایی مثل اصفهان به طور کامل مشخص و مشهود است و برای گردشگر خارجی غرور ایرانیان و اینکه نباید با ایرانی به جز زبان تکریم صحبت کرد را متجلی می‌سازد.

وی اظهارداشت گردشگری عمق تاریخی ایران را به گردشگران خارجی نشان خواهد داد.

وی بیان کرد: امروز تعدادی از هدایایی که مرسوم است مقامات کشورها در دیدارهای دو جانبه به هم اهدا می‌کنند رونمایی شد و این هدایا به موزه وزارت امور خارجه منتقل خواهد شد و شهرداری اصفهان لطف و برنامه‌ای به منظور برگزار کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ادامه داد: اصفهان شهری است که نماد فرهنگ و تمدن ایران و مرکز گردشگری است و گردشگری علاوه بر فواید اقتصادی که دارد مزایای راهبردی به دنبال دارد.
ظریف تاکید کرد: وزارت امور خارجه ایران همواره پشتیبان همه شهرهای ایران و از جمله شهر تاریخی اصفهان خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور گردشگران خارجی بدون ثبت در گذرنامه، گفت: این وزارتخانه مدتهاست ویزای الکترونیک صادر می‌کند که درج در گذرنامه نمی‌شود و این مساله امروز در بیشتر کشورهای جهان مرسوم شده است و به همین ترتیب ویژه صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال هماهنگی با نیروی انتظامی و پلیس گذرنامه هستیم و در فرودگاه امام خمینی (ره) بر اساس هماهنگی‌هایی که شده است ویزا بدون ثبت و مهر در گذرنامه و با بهره گیری از امکانات رایانه‌ای انجام می‌شود.

ظریف اضافه کرد: رئیس جمهوری در آخرین جلسه هیأت دولت مقرر کردند و هیأت دولت نیز تصمیم گرفت این رویه به فرودگاه‌های دیگر کشور تعمیم داده شود و انشاالله در آینده نزدیک با دستور رئیس جمهوری و مصوبه هیأت دولت امکاناتی برای همه فرودگاه‌های کشور در نطر گرفته می‌شود که صدور ویزای گردشگران بدون ثبت و مهر در گذرنامه امکان پذیر شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت آب زاینده رود با بیان اینکه این مساله در حیطه اختیارات وزیر نیرو قرار دارد و ایشان همزمان در اصفهان حضور دارند، گفت: دولت همه تلاش خود را به کار گرفته و ادامه خواهد داد که با تأمین منابع مورد نیاز جریان آب زاینده رود است ادامه یابد ولی در عین حال کار مشکلی است و آقای اردکانیان می‌توانند در این زمینه تخصصی ورود بهتری داشته باشند.

در این مراسم ۶۰ قطعه از اشیا و آثار هنری ۵۰ کشور جهان که توسط مقامات عالی کشورهای خارجی به وزیر امور خارجه ایران اهدا شده بود رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها