نمایندگان سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس:

به اجرای کامل قطعنامه 2231 و حفظ برجام کاملا پایبندیم

تروئیکای اروپا طی بیانیه‌ای مدعی شد که به اجرای کامل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و حفظ برجام کاملا پایبند است.
کد خبر: ۱۲۱۳۵۷۳
به اجرای کامل قطعنامه 2231 و حفظ برجام کاملا پایبندیم

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، نمایندگان سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل در نشست مطبوعاتی بر پایبندی خود به اجرای کامل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل (قطعنامه لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران) و حفظ برنامه جامع اقدام مشترک تاکید کردند.

در بیانیه این سه کشور اروپایی آمده است: برنامه جامع اقدام مشترک در کاهش تنش‌ها در منطقه و همچنین عدم اشاعه هسته‌ای جهان سهیم است.

سه کشور اروپایی در این بیانیه نگرانی عمیق خود از افزایش تنش‌ها در خلیج فارس را ابراز داشته‌ و اعلام کردند که این تنش‌ها پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران افزایش یافته است.

در بیانیه تروئیکای اروپا آمده است: این تحولات با خطر اشتباه محاسباتی و درگیری همراه است و ما خواستار کاهش تنش‌ها و مذاکره با احترام کامل به قوانین بین‌المللی هستیم.

از سوی دیگر دیپلمات‌ها روز دوشنبه خبر دادند که انگلیس، فرانسه و آلمان طی یادداشتی دیپلماتیک به ایران درباره عواقب عدم پایبندی تهران به تعهدات هسته‌ای خود هشدار دادند.

به گزارش رویترز، این یادداشت دیپلماتیک روز شنبه (1 تیرماه) به ایران تحویل داده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهران فر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
۰
۰
رذالت و خباثت آنها چنان غلیظ است كه از پشت بیانیه ی شان هم كاملا هویدا است در آنجا كه گفته اند«كه این تنش‌ها پس از سرنگونی پهپاد آمریكایی توسط ایران افزایش یافته است» و نگفته اند این تنش ها پس از تجاوز امریكا به حریم هوایی ایران كه منجر به سرنگونی پهپاد آمریكایی شد شدت گرفته است و یا لااقل نگفته اند پس از درگیری اخیر بین امریكا و ایران شدت گرفته است.

نیازمندی ها