ثبت هزار و ۶۹۴ عقرب گزیدگی در ۱۱۴ روز از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان نیکشهر از توابع سیستان و بلوچستان و مرگ سه نفر ایجاب می کند مردم بیشتر به توصیه‌های بهداشتی توجه و وزارت بهداشت نیز نسبت به شناسایی پادزهر عقرب‌های موجود در این منطقه مطالعه و چاره اندیشی کند.
کد خبر: ۱۲۱۷۶۳۲
۱۶۹۴ عقرب گزیدگی در ۱۱۴ روز

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، اتفاقات تلخ و ناگوار فوت کودکان نقاط مختلف سیستان و بلوچستان بویژه در شهرستان نیکشهر به دلایل قابل پیشگیری از حوادث عقرب گزیدگی، نیش زنبور، غرق شدن در رودخانه‌ها و برکه‌ها، مسمومیت با داروی بزرگسال و دهها نوع دیگر دردآورترین بخش بهداشت و درمان و حوزه سلامت استان است.

یادمان نرود که علت مرگ کودکان زمانی با بیماری‌هایی نظیر دیفتری، سیاه سرفه، کزاز نوزادی، سرخک. اسهال و عفونت‌های تنفسی و سایر بیماری‌های عفونی همراه بود که برای پیشگیری از این بیماری‌ها نیاز به تخصص و تشخیص، درمان و واکسن بود که با همت و تلاش شبکه بهداشت این نوع از بیماری ها به صفر رسیده است.

پیشگیری از حوادث و اتفاقات از این دست نیاز به مشارکت و همراهی همه اقشار و خانواده‌هاست.

متأسفانه از آنجایی که از آمار بالای عقرب گزیدگی و تلاش شبانه روزی و نجات جان تعداد زیادی از مصدومان اطلاع رسانی دقیقی انجام نشده همین عدم اطلاع رسانی و شفاف سازی نگرانی‌ها را بیشتر کرده و برخی افراد خدمات دولت را زیر سوال می‌برند.

قشرهای مختلف مردم به ویژه تحصیل کردگان و فعالان شبکه‌های اجتماعی با همکاری و همراهی حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر باید در پی اطلاع رسانی از کم کردن تعداد مصدومان و مرگ و میر ناشی از عقرب گزیدگی باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها