نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ثبت‌نام معاون وزیر و مشاغل مختلف در انتخابات شورایاری‌ها خبر داد و گفت: شورای پنجم تلاش دارد سلیقه‌ها موجب حذف نامزدهای انتخاباتی نشود.
کد خبر: ۱۲۱۸۱۸۰
تبلیغات انتخاباتی شورایاری ها از شنبه

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه توجیهی کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ ها که در منطقه ۵ برگزار شد، اظهار داشت: شورایاری‌ها با توجه به نقشی که می‌توانند در توسعه کلانشهر تهران داشته باشند از اهمیت بالایی برخوردارند و به همین خاطر تلاش شورای شهر این است که نسبت به شهروندان اعتماد داشته و برای حضور افراد مشتاق در توسعه محلات زمینه را فراهم کند که خوشبختانه نام نویسی با استقبال خوب مردم به خصوص جوانان و بانوان همراه شد و در تخصص‌های مختلف افراد تأثیرگذار نام‌نویسی کردند و در همه رده‌های شغلی از معاون وزیر تا مشاغل پایین‌تر بوده است.

وی افزود: شورای پنجم تلاش دارد شرایط کاندیداها قابل اندازه‌گیری باشد و سلیقه‌ها موجب حذف نامزدهای انتخاباتی نشود و کسانی که بررسی می‌کنند، محدودیتی برای افراد ایجاد نکنند. تصمیم گیران به کاندیداها اعتماد کرده و براساس آنچه اظهار کرده اند، ملاک عمل است، مگر اینکه خلافش ثابت شود و قضاوت کلی بر دوش شهروندان است که در محلات به کاندیداها رأی می دهند.

امینی در ادامه گفت: رأی مردم برای ما قابل احترام است و حلقه ارتباط بین شهروندان و شورای اسلامی شهر و شهرداری، شورایاران هستند که جایگاه ویژه‌ای دارند که پتانسیل محلی را معرفی کرده و هم مشکلات محلات را به مدیران انتقال دهند. و زمینه مشارکت عمومی را برای اداره محلات فراهم کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد با مشارکت مردم برای توسعه محله محوری، شاهد رشد کلانشهر تهران در عرصه‌های مختلف باشیم و در رقابتی دوستانه با جلب نظر شهروندان محلات برای حضور پرشور در انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌ها پای صندوق‌های رأی، شاهد آرامشی دوستانه بوده و شورایاران کنار شورای شهر گام های اصلی برای توسعه تهران بردارند.

۴ انتظار اصلی مردم از شورایاران

مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه، از ظرفیت بزرگ حضور افراد محلی سخن گفت و شورایاران را افرادی خواند که برای بهبود عملکرد محله خود، رفع مشکلات و مشارکت در حل مسائل و توسعه محله احساس مسؤولیت کرده و با توجه به وضعیت ثبت نام که چند ساعت طول کشیده است شرکت کرده و برای به ثمر رساندن ایده خود، فکر می‌کنند.

وی گفت: این ظرفیت بزرگی است که افراد محلی برای توسعه محل خود کاری کنند و ما باید از این ظرفیت ها در محلات بهره کافی را ببریم چه آنها رأی بیاورند چه نیاورند، با تهیه بانک اطلاعات افراد ثبت نامی و در اختیار گذاشتن اطلاعات آنان به شهرداران نواحی از حضور افراد استفاده کرده و انتظار این است در هر جلسه با دعوت از آنان، از نظراتشان برای حل مشکلات مردم در حوزه های فرهنگی، فنی و عمرانی و شهرسازی استفاد شود.

فراهانی افزود: شورایاران محلات با تعصب مثال زدنی به پیگیری مشکلات محلات در تخصیص بودجه ها مشارکت کردند و اگر نبودند شاید اولویت‌های مدیریت شهری در مسائل دیگری قرار می‌گرفت و از کاندیداها خواست حتما عملکرد شورایاران موفق را در سایت شورا ملاحظه کنند.

وی گفت : 4 توقع از شورایاران مردم دارم؛ نخست اینکه برای حضور در شورایاری برنامه داشته باشید ، ایده هارا مکتوب کنید و آن چه به ذهنتان می رسد را بنویسید. دوم اینکه حتما اعتلاف مردمی تشکیل دهید، افراد علاقه مند را پیدا کرده و آن ها را مشارکت دهید و گروهی تصمیم بگیرید.

وی افزود: سوم اینکه، تجربیات پیشینیان خود را حتما مطالعه کنید و گزارش عملکرد آنها نگاه وسیعی به شما داده تا شورایاری پنجم همچون چوب امدادی شود تا برای حل مشکلات مردم چند قدم فرا تر برویم و چهارمین درخواستم این است که تبلیغات سینه به سینه را فراموش نکنید و از دوستان، اقوام ، مدارس برای حضور پای صندوق رأی تبلیغ کنید و بخواهید که به اعتلاف شما رأی دهند. من شهادت می‌دهم که شورایاران نقش بسیار مهمی در پاسخگو کردن مدیران شهری ایفا کردند و امیدواریم نتایج این انتخابات، موجب جلب رضایت مردم و رضایت الهی شود.

کاندیداها با دعوت عمومی رکورد دوره قبل را بشکنند

افشین حبیب زاده عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به استقبال حدود 12 هزار و سیصد نفر کاندید در محلات شهر تهران گفت: در این دوره تعداد اعضای اصلی شورایاری از 7 نفر به 9 نفر افزایش یافته و 4 نفر عضو علی البدل می توانند در محلات باشند که این افراد به ترتیب آرای اتخاذ شده انتخاب می‌شوند و جمعا هر محله 13 شورایار خواهد داشت.

تبلیغات از فردا آغاز می‌شود

وی افزود: کاندیداها می‌توانند از 12 شب روز شنبه، تا 24 ساعت قبل انتخابات تبلیغات کنند و رأی دهندگان بالای 18 سال با در دست داشتن کارت ملی در شعبه های اخذ رأی حاضر شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتخابات سیستمی انجام شده و جمع بندی می‌شود و بلافاصله بعد از پایان انتخابات نتایج در هر محله اعلام می شود و به ساعت رای گیری که از 8 صبح تا 8 شب بوده و 4 ساعت هم قابل تمدید است، اشاره کرد.

حبیب زاده گفت : مشارکت در دور گذشته در مجموع نیم میلیون نفر بوده و امسال برای افزایش این عدد، به کمک مردم نیاز داریم تا در محلات تبلیغ کنند و با دعوت عمومی، رکورد دوره گذشته را بشکنند و این نیازمند استفاده از بیلبوردها در تبلیغات برای تشویق عمومی در رأی‌گیری است.

وی افزود : بعد از انتخاب شورایاران، برای تشویق آنان، برنامه داریم که دعوت کنیم تا در صحن شورا حضور یابند و از نزدیک، مشکلات محلات را گزارش دهند.

حبیب زاده در ادامه تصریح کرد : اصلاحات اعمال شده در این دوره حداقل سن 22 سال و حداکثر 75 سال است و ستاد هماهنگی شورایاری، کل انجمن شورایاری و کارگروه تخصصی سه رکن اصلی شورایاری‌هاست و در این دوره اگر شورایاران فاقد کار گروه باشند، موجودیت آن ها زیر سوال می‌رود.

وی به 17 وظیفه مشخص شده شورایاران اشاره کرد و با قرائت ماده 12 اصلاحیه مبنی بر این که شورایاری محله با هدف ایجاد اجتماعات محلی و گروه های مردمی، در جهت انسجام و مشارکت ساکنان مردم ، باید از مردم کمک بگیرند و مشورت و تصمیم سازی کنند گفت : از وظایف اصلی شورایاری تشکیل اجتماعات مردمی است و تصمیم سازی مبتنی بر نظر چند نفر اعضای شورایاری نباشد، بلکه از افراد متخصص و دارای صلاحیت دعوت شود.

منطقه 5 دومین منطقه در ثبت نام کاندیداهای شورایاری

جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: بعد از منطقه 4، منطقه 5 تهران با 29 محله بیشترین میزان ثبت نامی را داشته است.

وی افزود: براساس سوالات مطروحه از طرف مردم، باید بگویم که رای گیری الکترونیکی بوده و افراد در هر شعبه با ثبت فرد انتخابی در سامانه، رأی خواهند داد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: اصرار شهردار و شورای اسلامی شهر این است که تا حد امکان همه فرصت رقابت داشته باشند و با تشکیل اعتلافات مردمی، برای خود امکان تبلیغ ایجاد کنید و تا حد امکان از تبلیغات کاغذی استفاده نکنید و از فضاهایی در سطح محلات نظیر سرای محلات و مساجد برای گفتگو با مردم بهره‌مند شوید زیرا این اصل ماجرا است که می خواهیم انجمن هایی ترکیبی تشکیل شده تا مشکلات محلات حل شود.

وی در ادامه افزود: مصوبه شورای شهر است که در امور صرفا محلی نظیر نامگذاری معابر و مرز بندی محلات، شورایاران حتما باید نظر دهند و نقش نظارتی و مشورتی را دارند همچنین امسال نیز همانند دوره چهارم همان شعب اخذ رأی وجود دارد و هیچ شعبه اخذ رای حذف نشده است.

جوادی یگانه گفت: آمار انتخابات شورایاری منطقه 5 ، 1185 ثبت نامی و 1144 نفر تأیید صلاحیت شده است و 31 رد صلاحیت داشته اند که 25 در صد مشارکت خانم ها را شاهد هستیم و همه اقشار و حداقل دانشجویان با هرجنسیتی در محلات حضور فعال دارند.

فریدون حیدری شهردار منطقه ۵، مشارکت شهروندان را نعمتی خواند که نصیب شده و افزود: باید قدردان این نعمت بود تا از افکار و نظرات شورایاران و کنشگران اجتماعی استفاده کردتا با تعامل شکل گرفته بین مدیران شهری و مردم، مشکلات محلات رفع شود.

نشست توجیهی کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورایاری های محلات 29 گانه در منطقه با حضور علیرضا محجوب نماینده مجلس شورای اسلامی، ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، افشین حبیب زاده و مجید فراهانی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، محمد رضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، فریدون حیدری شهردار منطقه ، معاونین و جمعی از مدیران در مجموعه ورزشی شهید کاظمی برگزار شد.

همچنین در این جلسه، بروشور و آیین نامه تبلیغات به حاضرین اعطا و پرسش و پاسخ بین مدیران شهری و کاندیدای شورایاری انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها