رئیس اداره دامپزشکی کهگیلویه گفت: بیش از 200 کیلوگرم گوشت گوسفندی غیرمجاز که قرار بود برای جشن عروسی استفاده شود با همکاری تعزیرات حکومتی کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۲۱۸۲۸۸
کشف بیش از 200 کیلوگرم گوشت غیرمجاز در دهدشت  +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی اکبر حسینی روز شنبه اظهار داشت: گوشت های گوسفندی مکشوفه در منطقه تنگاری یاسوج توسط قصابان و مراکز غیر مجاز کشتار دام ذبح، و در شرایط غیر بهداشتی حمل و نگهداری و در یکی از کارخانه های یخ این شهر به منظور استفاده در مراسم جشن عروسی شناسایی و با همکاری تعزیرات حکومتی معدوم شد.

وی بیان کرد: کارشناسان دامپزشکی کهگیلویه در قالب تیم های مشترک بازرسی با تعزیرات حکومتی از واحدهای صنفی عرضه مرغ، گوشت، ماهی، مراکز تهیه و توزیع غذا و رستوران ها این میزان فرآورده خام دامی فاسد را کشف و ضبط کردند.

حسینی تصریح کرد: میزان فرآورده خام دامی فاسد در کوره لاشه سوز کشتارگاه دام دهدشت امحا شد.

وی اظهار کرد: تیم های بازرسی دامپزشکی در طول شبانه روز به مراکز تهیه و توزیع غذا، قصابی ها و مرغ فروشی ها مراجعه و متخلفان عرضه فرآورده های خام دامی فاسد را پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی می کنند.

حسینی با اشاره به اینکه با هرگونه توزیع گوشت و مرغ فاسد یا حمل غیر مجاز بشدت برخورد می شود تاکید کرد: بازرسی از واحدهای مختلف صنفی نظیر مرغ فروشی ها، رستوران ها و قصابی ها در راستای تامین امنیت غذایی شهروندان با جدیت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: مردم باید علاوه بر توجه به تاریخ تولید و مصرف محصولات دامی، از خرید و مصرف فرآورده های خام دامی بدون مهر دامپزشکی و برچسب معتبر، گوشت چرخ کرده از قبل آماده شده در بسته بندی متفرقه و فرآورده های خام دامی از مراکز غیر معتبر و بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی خودداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب رابه سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها