نیروهای مورد حمایت امارات که قبلا در عدن دست به تحرکاتی علیه دولت دست نشانده سعودی در یمن زده بودند و عدن را به کنترل درآوردند، این بار در استان شبوه با نیروهای وابسته به ریاض درگیر شدند.
کد خبر: ۱۲۲۴۴۰۵
درگیری میان نیروهای عربستان و امارات به استان شبوه یمن رسید

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دولت دست نشانده سعودی در یمن، امروز جمعه نیروهای اماراتی در منطقه بلحاف در استان شبوه در جنوب شرق یمن را به برهم زدن اوضاع نظامی و تلاش برای حمله به شهر عتق مرکز این استان متهم کرد.

راجح بادی سخنگوی دولت دست نشانده سعودی در یمن گفت: توسعه تمرد و شورش به استان شبوه به مثابه چالش آشکار برای اهداف ائتلاف عربی و تلاش های عربستان برای آرام کردن اوضاع و اصرار بر به شکست کشاندن همه تلاش های رفع بحران است.

وی افزود: دولت بر مقابله با شورشیانی که شورای انتقالی آنها را رهبری می کند، تاکید دارد. بر مقابله با شورشیان شبه نظامیان شورای انتقالی تاکید داریم.

اختلافات میان نیروهای مورد حمایت امارات و سعودی شب گذشته به استان شبوه هم رسید و درگیری سختی میان آنها درگرفته است.

یک مقام مسئول در شبوه در گفتگو با الخلیج اونلاین اعلام کرد که نیروهای نخبه وابسته به شورای انتقالی مورد حمایت امارات، تجهیزات گسترده ای را برای تسلط بر شهر نفت خیز عتق در استان شبوه به سوی این شهر روانه کردند.

پس از خروج هیاتی سعودی که برای میانجیگری و پایان دادن به اختلاف و تنش ها وارد شبوه شده بود، این درگیری ها آغاز شد.

نیروهای نظامی همراه هیات میانجی روز پنجشنبه وارد شهر عتق شده بودند تا در فرودگاه این شهر مستقر شوند.

تلاش نیروهای شورای انتقالی جنوبی مورد حمایت امارات برای تسلط بر شهر عتق منجر به آغاز درگیری ها شد.

این درگیری ها چند روز پس از تسلط نیروهای مورد حمایت امارات بر دو پادگان نیروهای دولت مستعفی در استان مارب به استان شبوه کشیده شده است.

پیش از این نیز نیروهای شورای انتقالی در یک درگیری چهار روزه و کشته شدن دهها نفر، بر همه پادگان ها و مقرهای دولت مستعفی یمن در استان عدن مسلط شده بودند.

این در حالی است که دولت دست نشانده سعودی در یمن، به شکل رسمی امارات را مسئول بحرانی شدن اوضاع عدن دانست اما امارات آنرا رد کرد و آنرا ادعای بی اساس دانسته است.

همزمان مجلس مشورتی یمن وابسته به آل سعود هم از امارات خواست که فورا حمایت از شورای انتقالی جنوب یمن را متوقف کند و در راستای بی ثباتی در یمن حرکت نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها