مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پروازهای حج در فرودگاه‌های ساری، یزد، زنجان، بندرعباس، زاهدان و بوشهر به پایان رسید و حجاج این استان ها همگی به شهر خود بازگشتند.
کد خبر: ۱۲۲۴۵۷۷
بازگشت 29هزار حاجی با 120 پرواز

به گزارش جام جم آنلاین‌، حشمت الله قربانی در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت پروازهای بازگشت حجاج اظهار داشت: تا ساعت پایانی روز گذشته یکم شهریور ماه، ۹۳ پرواز از عربستان به ۱۰ فرودگاه کشور انجام شد و ۲۲ هزار و ۵۹۲ حاجی به کشور بازگشتند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: همچنین تا ساعت پایانی روز گذشته ۶۳۶۹ حاجی از طریق ۲۷ پرواز هما، به مقصد فرودگاه امام خمینی رحمت الله علیه پرواز کردند و به کشور برگشتند.

وی ادامه داد: تا ساعت پایانی روز گذشته جمعاً ۱۲۰ پرواز‌ برگشت حج‌ توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شد و ۲۸ هزار و ‌۹۶۱ حاجی به کشور برگشتند.

قربانی بیان کرد: امروز دوم شهریورماه نیز ۱۶ پرواز حج انجام می‌شود تا حجاج به کشور برگردند.

وی اضافه کرد: پروازهای حج در فرودگاه‌های ساری، یزد، زنجان، بندرعباس، زاهدان و بوشهر به پایان رسید و حجاج این استان ها همگی به شهر خود بازگشتند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: از امروز پروازهای حج به فرودگاه کرمانشاه آغاز می‌شود.

قربانی بیان کرد از نظر تأخیرات پروازی هیچ مشکلی در پروازهای برگشت حجاج وجود ندارد و همه پروازها به موقع در حال انجام ‌است.

عملیات حج در سال جاری با انجام 738 ‌پرواز رفت و برگشت و اعزام 88 هزار و 550 ‌حاجی انجام می‌شود.

پروازهای برگشت حجاج از 25 مرداد آغاز شد و تا 17 شهریور ادامه دارد، 361 پرواز برگشت ‌حج داریم که 176 پرواز از فرودگاه جده و 185 پرواز از فرودگاه مدینه است.

میزان مجاز بار ایران‌ ایر در پروازها 30 کیلوگرم است که در پروازهای حج این رقم به 40 کیلوگرم ( 2 بسته 20 کیلوگرمی) افزایش یافته است، همچنین حجاج می‌توانند کیف دستی تا 5 کیلوگرم را وارد کابین هواپیما کنند.

‌پروازهای برگشت حجاج در 19 فرودگاه امام خمینی (ره)، اهواز، اصفهان، بیرجند، ارومیه، بندرعباس، بوشهر، تبریز، رشت زنجان، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد انجام می‌شود.

ا‌مسال بیشترین تعداد پروازها، 95 پرواز از فرودگاه امام و کمترین تعداد آن، 2 پرواز از فرودگاه رشت است.

‌امسال 9 فروند هواپیما پروازهای حج را انجام دادند و میزان زوار نسبت به سال گذشته 98 درصد رشد داشت.

طبق الزام طرف سعودی، امسال پروازهای حج باید فقط توسط شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شود و ایران امکان استفاده از دیگر شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای حج را ندارد؛ مقامات سعودی گفته‌اند، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به تنهایی و با هواپیمای ملکی خودش باید پروازهای حج را انجام دهد، پیش از این ایرلاین سعودی، قشم‌ ایر و ماهان به ایران‌ ایر در پروازهای حج و اعزام حجاج کمک می‌کردند.

‌خانواده حجاج‌ برای دریافت اطلاعات مربوط به روز و ساعت پروازهای بازگشت حجاج به کشور می‌توانند به سایت haj.iranair.com مراجعه‌ کنند.

‌در مدت زمان بازگشت حجاج به کشور شماره تلفن‌های 46625151 و 09121132540 و 09122997108 پاسخگوی سوالات در خصوص روز و ساعت پروازهای بازگشت حجاج است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها