رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری گفت: اتوبوس‌های با عمر ۵ سال اجازه تردد در عراق را برای انتقال مسافران اربعین دارند.
کد خبر: ۱۲۲۷۹۵۸
شرط سنی برای ورود ناوگان اتوبوسرانی به عراق

به گزارش جام جم آنلاین، احمد رضا عامری روز شنبه در گفتگو با ایرنا گفت: بر اساس تصمیم امسال سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای حداکثر سن ناوگان ایرانی برای سفر برون مرزی یکسره، پنج سال در نظر گرفته شده است.

وی گفت: سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای این شرط را هم گذاشته است که این ناوگان باید حداقل ۶ سفر سرویس بین‌المللی در طول یکسال گذشته داشته باشند.

وی ادامه داد: در گذشته در این ایام شرط سنی اتوبوس ها را هفت ساله و در برخی سال‌ها در ایام اربعین بیشتر هم اعلام می کردند؛ اما در سال جاری با این هدف که از ترافیک مسیر برگشت کم کنند محدودیت سنی ۵ سال را قرار داده اند.

عامری ادامه داد: هر سال این نگرانی وجود دارد که اتوبوس هایی که به عراق می روند نتوانند به موقع بازگردند و مشکل جابجایی زائران در داخل کشور به وجود بیاید. بنابراین با تصمیم جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارائه سرویس به مرزهای خروجی محدودیت سنی ندارد اما فقط اتوبوس های با عمر ۵ سال می‌توانند با ورود به عراق زائران را به نجف و کربلا برسانند.

رییس اتحادیه تعاونی های مسافری کشور گفت: ناوگانی که مسافران را از استان‌های مختلف به مرزها می رسانند مشمول این قانون نمی‌شوند این شرط برای اتوبوس هایی است که وارد خاک عراق می‌شوند.

وی ادامه داد: میانگین عمر ناوگان شرکت های مسافری حدود ۱۱ سال است و تعداد اتوبوس های با عمر ۵ سال زیاد نیست و ممکن است این شرط چالش جدیدی برای اربعین امسال باشد.

عامری با پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تردد زائران اربعین حسینی در سال جاری، گفت: اربعین سال گذشته بیش از یک ‌میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه به کشور عراق سفر کردند.

سازمان راهداری چند روز پیش شرایط و ضوابط حمل یکسره زایران از مبدا شهرهای مختلف به کشور عراق از سوی شرکت‌های مسافربری فعال در خطوط برون‌مرزی را اعلام کرد.

سازمان راهداری مرز مجاز برای ورود و خروج اتوبوس‌های ایرانی و عراقی را مرز چذابه اعلام کرد و در عین حال تاکید کرد که در ایام اربعین شرکت‌هایی مجاز به سفر برون مرزی از مرز چذابه هستند که قبلاً با شرکت‌های عراقی قرارداد حمل و نقل منظم مسافر داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها