معاون ترافیک راهور تهران گفت: متاسفانه بیشتر مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعی در مناطق شمالی و در معابر باریک احداث شده که موجب افزایش ترافیک شده است.
کد خبر: ۱۲۲۸۴۵۴
تمهیدات پلیس راهور در بازگشایی مدارس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سرهنگ رضایی معاون ترافیک راهور تهران بزرگ در جلسه رونمایی نمادین سرویس مدارس اظهار داشت: یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز با 40 هزار کلاس درس در پایتخت داریم که قطعا با بازگشایی مدارس حجم بار ترافیکی سطح شهر افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: به همین دلیل در روز شنبه با کمک فرمانداری و شهرداری مانور بازگشایی مدارس شهر تهران برگزار می‌شود.

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ افزود: در خصوص بازگشایی مدارس نیز مشکلاتی وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام کنیم و در این حوزه با تمام امکانات و ظرفیت‌ها با شعار مهر ایمن،‌شهر ایمن پیش می‌رویم.

رضایی گفت: بیشترین مشکل سطح معابر عدم استفاده اولیا از سرویس مدارس است و باید اطمینان والدین به سرویس مدارس افزایش یابد و با نظارت پلیس اطمینان داشته باشند که دانش‌آموزان با امنیت وارد مدارس می‌شوند.

وی بیان داشت: عدم تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها تا ساعت 10 در ایام بازگشایی مدارس اجرایی می‌شود و باید کامیون‌ها و کامیونت‌ها تخلیه بار خود را شب‌ها و یا وقت‌های دیگری انجام دهند.

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ بیان داشت:‌ در شهر تهران 12 هزار نفر برای سرویس مدارس در سال گذشته ثبت نام کردند و همین تعداد نیز در سال جاری ثبت نام می‌کنند.

رضایی افزود: 1200 نفر از رانندگان سرویس مدارس را آموزش داده‌ایم و به آنها کارت‌های مجوز تردد داده شده است و رانندگان سرویس مدارس ملزم هستند این کارت‌ها را همراه خود داشته باشند و به زودی نیز همایشی آموزشی برای 10 هزار نفر از رانندگان سرویس مدارس در شهر تهران برگزار می‌شود و قوانین و مقررات لازم را به رانندگان سرویس مدارس آموزش می‌دهند.

وی گفت: بر اساس اجرای سامانه سپند بر روی تاکسی‌ها جی پی اس نصب می‌شود و والدین می‌توانند نظرات خود را بر روی سرویس مدارس داشته باشند.

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ گفت:‌امیدواریم با بازگشایی مدارس از خودروهای شخصی کمتر و از خودروهای حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده شود.

رضایی خاطرنشان کرد: کارمندان در ساعت‌های شناور وارد محل کار خود خواهند شد تا بتوانیم ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی را کنترل کنیم.

وی افزود:‌بیشترین حجم ترافیک در همت، حکیم و نیایش، خواهد بود و در خواست می‌شود در صورت بروز حادثه رانندگان خودروها را کنار بزرگراه هدایت کنند تا موجب افزایش بار ترافیکی نشوند.

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ بیان داشت: یکسری مدارس پرمخاطب در معابر شمالی شهر تهران وجود دارد که موجب افزایش ترافیک می‌شود و متاسفانه بیشتر مدارس ابتدایی نمونه دولتی و غیرانتفاعی در مناطق شمالی شهر تهران راه‌اندازی می‌شود که معابر آن ظرفیت‌های لازم را ندارد.

رضایی افزود: در 6 ماهه دوم سال جاری نیز مشکلات ترافیکی خواهیم داشت و امیدواریم که دیگر در معابر کوچک مدرسه‌ای افتتاح نشود و در صورت لزوم نظر پلیس راهور را نیز اتخاذ کند.

وی بیان داشت: بعضی از مدارس پرمخاطب نیز در حاشیه بزرگراه‌ها قرار دارند که نیاز است مسئولان مدارس مراقبت‌های بیشتری داشته باشند.

معاون ترافیک راهور تهران بزرگ گفت: تعطیلی همزمان برخی مدارس نیز موجب افزایش مشکلات ترافیک می‌شود که امیدواریم ساعت تعطیلی مدارس تغییر پیدا کند تا ترافیک روان‌تری داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها