خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که 40 سرباز نیروهای اشغالگر آمریکایی و خارجی به همراه چهار خودروی نظامی خود از سوریه خارج شدند.
کد خبر: ۱۲۳۳۲۷۱
انتقال 40 نظامی آمریکایی دیگر از سوریه به عراق

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، منابع خبری سوری از تداوم انتقال نظامیان تروریست آمریکایی از سوریه به عراق خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد 40 سرباز از نیروهای اشغالگر آمریکایی و خارجی به همراه چهار خودروی نظامی از سوریه خارج شدند.

سانا اعلام کرد که این نظامیان از طریق فرودگاه غیر قانونی «رحیبه» واقع در ریف «المالکیه» در شمال شرق سوریه، از این کشور خارج و به عراق منتقل شدند.

این در حالی است که طی روزهای اخیر چند صد نظامی تروریست آمریکا از شمال شرق سوریه خارج و وارد شمال عراق شدند.

«الکسی باکین» رئیس مرکز روسی مصالحه در سوریه روز گذشته گفت که «روسیه و مسئولان سوری، تدابیر لازم را برای تأمین امنیت خروجِ امن نیروهای خارجی از شمال شرق سوریه اتخاذ کردند».

باکین تصریح کرد که نظامیان آمریکا همچنان در حال خروج از شمال شرق سوریه هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مسئول روس گزارش داد که «نظامیان آمریکا، از مواضعی در منبج واقع در ریف حلب خارج و عازم مرزهای سوریه و عراق شدند».

در همین ارتباط، یک مقام ارشد آمریکایی روز گذشته مدعی شد که نظامیان این کشور کاملاً از شهر منبج در شمال سوریه خارج شده‌اند.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه روز سه‌شنبه رسما تأیید کرد که نیروهای این ائتلاف نظامی شهر «منبج» واقع در شمال سوریه را ترک کرده‌اند. «مایلس کاگینس» سخنگوی این ائتلاف در توییتر خود نوشت که «نیروهای ائتلاف به شکلی حساب‌شده در حال خروج از شمال شرق سوریه هستند. ما از منبج خارج شده‌ایم» (جزئیات بیشتر).

منبج یکی از شهرهایی است که تا هفته پیش در کنترل مشترک شبه نظامیان کرد و نیروهای عمدتا آمریکایی ائتلاف قرار داشت. اما با آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی از این مناطق، شبه نظامیان کُرد اعلام کردند که با دمشق به توافق رسیده‌اند که کنترل مناطق کردنشین را به دولت مرکزی واگذار کنند.

ترکیه از هفده مهر ماه جاری تجاوز خود به سوریه را با عملیاتی تحت عنوان «چشمه صلح» آغاز کرد. دمشق تأکید کرد که این تجاوز برای اشغال خاک سوریه است و با آن مقابله خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها