سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی زمان و نحوه واگذاری واحدهای طرح مسکن ملی را مشخص کرد.
کد خبر: ۱۲۳۶۷۲۴
زمان واگذاری واحد‌های طرح مسکن ملی مشخص شد

به گزارش جام جم آنلاین، پروانه اصلانی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با میزان با اشاره به قیمت مسکن در کشور اظهار کرد: قیمت مسکن تحت تاثیر تصمیماتی در سطح اقتصاد کلان و اقتصاد سیاسی است با این وجود عرضه مسکن به عنوان یک عامل درون بخشی نقش مهمی در قیمت مسکن بازی خواهد کرد.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: تاثیرگذاری طرح اقدام ملی مسکن بر قیمت بازار بستگی به زمان واگذاری و ایجاد انگیزه برای خرید مسکن دارد.

وی ادامه داد: انتخاب سازنده‌های خوشنام، دریافت ۳۰ درصد قیمت مسکن، دارا بودن خدمات زیر بنایی زمین و تامین زمین مناسب در حوزه خدمات شهری از ویژگی‌های مهم این طرح است که با رعایت این موارد و برنامه ریزی واگذاری این واحد‌ها ۲ سال به طول خواهد انجامید.

اصلانی با اشاره به قیمت واحد‌های طرح ملی مسکن بیان کرد: بر اساس قانون ساماندهی واگذاری واحد‌های مشارکتی با قیمت کارشناسی روز با تقسیط ۵ ساله با تنفس ۲ سال از زمان دریافت وام محاسبه می‌شود و به دنبال اصلاح آیین نامه برای افزایش زمان تقسیط هستیم.

به گفته وی، در مورد زمین‌های ۹۹ ساله، قیمت تمام شده و اجاره زمین از متقاضی دریافت می‌شود.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تفاوت‌های این طرح با مسکن مهر بیان کرد: انتخاب زمین در مسکن مهر بدون آماده سازی و خدمات زیربنایی بود، اما اولین شرط در طرح اقدام ملی مسکن، دارا بودن خدمات زیر بنایی آب برق، گاز و فاضلاب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها