کوالا، موجودی که شبیه به یک عروسک به نظر می رسد و تصویری که از آن در ذهن داریم این است که به ساقه درخت آویزان شده و با چشمانی معصومانه به دوربین خیره شده.
کد خبر: ۱۲۴۳۴۴۳
این موجود دوست داشتنی در معرض انقراض قرار دارد (عکس)

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، کوالاها از تیره خرس سانان هستند. آنها که گیاه خوار و کیسه دار به شمار می روند در استرالیا زندگی می کنند. تحرک کمی دارند، بیشتر اوقات روز را در خواب هستند و از برگ درخت اکالیپتوس تغذیه می کنند. یک کوالا به طور متوسط 12 تا 15 سال عمر می کند. اکثر عمر خود را روی شاخه های پهن درخت اکالیپتوس زندگی می کند و به ندرت آب می خورد.

آنها موجودات بی آزاری هستند، برعکس انسان ها که کاملا به آنها آزار می رسانند.

منشا انسانی حیات این جانور دوست داشتنی را در شرق استرالیا به شدت به مخاطره انداخته است. آتش سوزی هایی که انسان مسبب آنهاست باعث شده تا از هر سه کوالا یکی بمیرد که این موضوع نسل آنها را با خطر انقراض مواجه کرده است. دولت استرالیا تخمین زده تاکنون 30 درصد از جمعیت کوالاهای شرق استرالیا از بین رفته است. آتش سوزی های واقع در جنگل های شرق استرالیا محل سکونت و زندگی بیش از 28 هزار کوالا است. ادامه این رویه باعث شده است تا جمعیت کوالاهای این منطقه از استرالیا در فهرست جانداران در معرض انقراض قرار بگیرد.

این تصویر کوالایی را نشان می دهد که به دلیل آتش سوزی های گسترده جنگلی اینگونه جان خود را از دست داده است:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها