امیر سرتیپ غلامعلیان فرمانده ارتش در جنوب شرق کشور:

ببینید | آمادگی کامل ارتش برای امدادرسانی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با جام جم آنلاین:

هشدار به اهالی مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان درباره حملات گاندوها

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان با اشاره به سیل این استان گفت : به دلیل فروکش کردن آب امداد رسانی زمینی سرعت گرفته است .
کد خبر: ۱۲۴۴۹۴۴
هشدار به اهالی مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان درباره حملات گاندوها

عباسعلی ارجمندی،مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با جام جم آنلاین گفت:از دیروز تعداد بالگردهای امداد رسان به 7 فروند افزایش یافته است؛به دلیل فروکش کردن آب امداد رسانی زمینی هم سرعت گرفته است اما همچنان دسترسی زمینی به بسیاری از مناطق خصوصا در جنوب استان مقدور نیست.

وی همچنین گفت : مجموعا30 هزار خانوار روستایی درگیر سیل هستند و 767 خانوار در قالب 2625 در اردوگاه های اضطراری اسکان دارند.2 کاروان سلامت نیز در دشیاری و دلگان مستقر شده و در حال خدمت رسانی در حوزه سلامت هستند.

وی در ادامه عنوان کرد:هم اکنون 550 گروه عملیاتی و امدادی راهداری در منطقه فعال هستند.از 31 محور که مسدود بودند 30 محور بازگشایی شدند و فقط محور فنوج-کتیج مسدود است.از 890 راه روستایی مسدود نیز تاکنون 500 مورد بازگشایی شده است.

به گفته مدیر کل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان تمام بضاعت تجهیزات و ماشین آلات سنگین استان و استان های معین به کار گرفته شده است.همچنین 3500 نفر از پرسنل سپاه پاسداران به همراه نیروی هوایی ارتش مستقر درکنارک و نیروی دریایی مستقر در چابهار با تمام توان برای کمک به مردم سیل زده وارد عمل شده اند.

ارجمندی خاطر نشان کرد از 877 روستایی که شبکه برق آنها از لحظات اولیه وقوع سیل قطع شده بود،812 روستا مجدد به شبکه برق وصل شده اند.شبکه آبرسانی 245 روستا دچار مشکل شده بود که تاکنون موفق به اتصال مجدد 93 روستا شده ایم.

وی در خصوص خسارات وارده به مناطق مسکونی و کشاورزی گفت:بر اساس گذارش های اولیه تاکنون خسارت جدی به 2500 منزل روستایی و 20هزار هکتار از مزارع و باغات کشاورزی ثبت شده است و طبق برآوردهای اولیه رقم این خسارات حدود 150 میلیارد تومان است.این آمار نهایی نیست و هر لحظه در حال تکمیل است.

مدیرکل بحران استان درمورد ابعاد خسارت های مالی وارد شده در اثر سیل گفت:در حوزه زیرساخت شهری تا این لحظه 332 میلیارد تومان اعلام خسارت داشته ایم .در حوزه راه های شمال 156 میلیارد و آب منطقه ای 6 میلیارد تومان گزارش خسارت داشتیم که جمع خسارات وارده به1100 میلیارد تومان میرسد.

وی خاطر نشان کرد در حوزه اقلام امدادی مورد نیاز مردم سیل زده البسه و پوشاک،آب معدنی،پتو و موکت،چادر مورد نیاز است.

ارجمندی در مورد خطر مواجه روستاییان با تمساح ها نیز گفت :در این مورد سازمان حفاظت محیط زیست وارد عمل شده و به دهیاران در مورد مواجه و مراقبت از گونه خاص تمساح های گاندو و امنیت مردم روستایی اطلاع رسانی شده است؛تاکنون نیز هیچ گزارشی از برخورد با این حیوانات نداشته ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها