ویروس کرونا در سراسر دنیا نفوذ کرده اما با این حال افراد زیادی هستند که بنا به دلایل زیادی باید مسافرت کنند.
کد خبر: ۱۲۴۵۷۵۸
این اقدامات را انجام بدهید تا در دام ویروس کرونا نیفتید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل ، اکنون در اکثر کشورهای دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا حالت آماده باش به وجود آمده است و به تمامی شهروندان کشورهای مختلف به خصوص کسانی که قصد دارند به کشورهای جنوب شرق آسیا سفر کنند توصیه اکید می شود فعلا مسافرت خود را به تعویق بیندازند.

اما مسافرت جزئی جدایی ناپذیر از زندگی بسیاری از مردم است و زندگی آنها بنا به دلایل زیادی به آن بستگی دارد.

مقامات بهداشتی خطر شیوع بیشتر ویروس کرونا در اروپا و آمریکا را پایین توصیف می کنند، جایی که سه بیمار دیگر مبتلا به این ویروس شناسایی شد و هشدارهایی مبنی بر این وجود دارد که موارد مبتلا به ویروس کرونا بیشتر هم می شوند.

اما موارد مبتلا به ویروس کرونا در 11 کشور دیگر نیز گزارش شده اند و مسافران از شهرهای ویروسی چین به آمریکا و دیگر کشورها می روند و نگرانی های زیادی را به وجود آورده اند.

دکتر رابرت آملر رئیس ارشد سابق پزشکی کنترل و پیشگیری از بیماری می گوید:‌«هنوز باید درباره شیوع کنونی در چین چیزهای بیشتری بدانیم، بسیاری از مسافرانی که بین کشورها جابجا می شوند ممکن است ناقل این ویروس باشند. برخی از راهنمایی ها در این رابطه باید تغییر کند».

او که اکنون معاون دانشکده پزشکی نیویورک است گفت:‌«این اجتناب‎ناپذیر است که جمعیت زیادی از شهر ووهان بخواهند مسافرت کنند بنابراین ضریب مبتلا شدن به ویروس کرونا هر روز بالاتر می‎رود».

***

با این توصیه به دام کرونا نیفتید:

1-در شرایط کنونی به هیچ عنوان به چین و دیگر کشورهای همسایه این کشور سفر نکنید.

2-کوچک ترین تماسی با بیماران مبتلا به این ویروس نداشته باشید.

3- از تماس با حیوانات (اعم از زنده و مرده) خودداری کنید. از مصرف محصولاتی هم که به حیوانات مربوط می شود دوری کنید به خصوص گوشت های خام و ناپخته.

4-مرتب دست هایتان را با صابون و هر با به مدت 20 ثانیه شست و شو دهید. اگر آب در دسترس ندارید از ضدعفونی کننده های مبتنی بر الکل استفاده کنید.

5- بزرگسالان مسن و مسافرانی که دارای مشکلات اساسی در زمینه سلامتی هستند ممکن است در معرض خطر بیماری شدیدتری قرار داشته باشند و باید در مورد سفر در شرایط کنونی تجدیدنظر اساسی داشته باشند.

6-اگر از تب ، سرفه یا مشکل تنفسی رنج می برید:

فوراً به پزشک مراجعه کنید.

از تماس با دیگران خودداری کنید.

هنگام سرفه یا عطسه ، دهان و بینی خود را با دستمال یا دست خود (نه دستان) بپوشانید.

دستها را حداقل با حداقل 20 ثانیه با صابون و آب بشویید. اگر صابون و آب در دسترس نیست از یک ضدعفونی کننده دستی مبتنی بر الکل استفاده کنید.

7- در هنگام مسافرت به خصوص در فرودگاه کشور مقصد دستکش به دست داشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها